رقابت‌های چهار جانبه جام شهدا امروز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از کش و قوس‌های فراوان درباره برگزاری رقابت‌های جام شهدا قرار است این بازی ها امروز (چهارشنبه) با ۲ دیدار در ورزشگاه شهدای شهرقدس شروع شود و در نهایت تیم‌های برنده، جمعه هفته جاری فینال جام را برگزار کنند و بازنده‌ها هم در بازی رده بندی به مصاف هم بروند.

جام شهدا در روز‌های اخیر با حواشی مختلفی همراه بوده است. شنبه هفته جاری (۲۹ تیر) قرعه کشی مسابقاتی که اتحادیه باشگاه‌ها برگزار کننده آن است بین تیم‌های پرسپولیس، سایپا، ماشین سازی و فولاد انجام شد تا تیم‌های پرسپولیس- سایپا و ماشین سازی- فولاد مقابل هم قرار بگیرند، اما در ادامه انصراف شاگردان رسول خطیبی و جواد نکونام جدول مسابقات را به کل به هم ریخت. در نهایت شاهین شهرداری بوشهر جایگزین ماشین سازی شد. با این وجود در شرایطی که بازی‌های جام شهدا از عصر امروز آغاز می‌شود مسئولان بازی‌ها برای انتخاب تیم چهارم، با ۲ تیم لیگ یکی بادران تهران و استقلال خوزستان وارد مذاکره شده اند تا یکی از آن‌ها در نخستین بازی جام مقابل شاهین قرار بگیرد.

از طرفی بحث مخالفت شورای تامین استان تهران با برگزاری جام شهدا، عزیز الله محمدی و همکارانش در اتحادیه باشگاه‌ها را با مشکل مواجه کرد و حتی این بحث مطرح شد که شاید شورای تامین مجوز انجام شدن بازی‌ها بدون حضور تماشاگران در ورزشگاه شهدای شهرقدس را صادر کند، اما در نهایت جواز برگزاری رقابت‌ها با حضور تماشاگران را هم صادر کرد. در شرایطی که تاکنون تکلیف زمان آغاز نوزدهمین دوره این رقابت‌ها مشخص نشده سه تیم شاهین شهرداری بوشهر، سایپا و پرسپولیس ۲ بازی تدارکاتی مناسب داشته باشند.

شاهین شهرداری بوشهر- نیروی زمینی

در نخستین بازی امروز که از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه برگزار می‌شود، شاهین شهرداری بوشهر به مصاف تیمی دسته اولی می‌رود. بوشهری‌ها پس از کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ دسته اول، بار دیگر به سطح اول فوتبال ایران بازگشته و عبدالله ویسی و تیمش دنبال شگفتی سازی در لیگ برتر هستند. با لیگ برتری شدن شاهین بازیکنانی، چون محمد مشایخ، محمد محبی، سعید بیگی و کمال الدین نیک خوی راهی سایر تیم‌های لیگ برتری، چون سایپا، ذوب آهن و سپاهان شدند، اما ویسی با جذب نفراتی، چون پیمان شیرزادی، حسن حاجب، سلمان بحرانی و محمد صادق بارانی تا حدی خلاء آن‌ها را که از عوامل صعود بوشهری‌ها به لیگ بودند پر کرد.

شاهین در برنامه ابتدایی جام شهدا جزء تیم‌های شرکت کننده نبود، اما پس از انصراف ماشین سازی، جایگزین تیم تبریزی شد و باید به مصاف نیروی زمینی برود.

پرسپولیس- سایپا

قهرمان سه فصل اخیر لیگ برتر پس از دبل کردن در کسب قهرمانی لیگ و جام حذفی با شوک جدایی برانکو ایوانکوویچ کروات مواجه شد، اما ایرج عرب و مدیران باشگاه پرسپولیس پس از بررسی گزینه‌های مختلف ایرانی و خارجی در نهایت گابریل کالدرون آرژانتینی را جانشین یکی از پرافتخارترین و محبوب‌ترین سرمربیان تاریخ این تیم کردند تا دوران جدیدی در پرسپولیس آغاز شود.

کالدرون و تیمش به تازگی اردوی خود در کارتپه ترکیه را با حواشی عجیب و غریبی مانند برگزار نشدن بازی تدارکاتی، اعتراض برخی بازیکنان به کیفیت اردو، قرار گرفتن سروش رفیعی و شایان مصلح در فهرست مازاد تیم و آسیب دیدگی بسیاری از نفرات به پایان رساندند و اکنون سرمربی آرژانتینی می‌خواهد با ترکیبی نصفه و نیمه شاگردانش را مقابل یک تیم لیگ برتری آماده کند.

گابریل برای دیدار با سایپا قید نفراتی، چون سید جلال حسینی، علی علیپور، سیامک نعمتی، حسین ماهینی و وحید امیری را به دلیل آسیب دیدگی زد و بوژیدار رادوشویچ، شجاع خلیل زاده، مهدی ترابی، کمال کامیابی نیا و مهدی شیری هم از نفراتی هستند که با تشخیص کالدرون جای بازی برابر نارنجی پوشان پایتخت، استراحت می‌کنند.

از طرفی سایپا که به عنوان نخستین تیم تمرینات آماده سازی خود را برای حضور در لیگ برتر آغاز کرد فصل آتی از جوان‌ترین سرمربی رقابت‌ها یعنی ابراهیم صادقی روی نیمکت خود استفاده می‌کند و البته جوان گرایی خاصی هم در جمع بازیکنان این تیم ایجاد شده است.

تیم هفتم فصل گذشته لیگ در نقل و انتقالات تابستانی بسیاری از بازیکنان تاثیرگذارش مانند محمد حسین اکبر منادی، آرش رضاوند، علی دشتی، رضا اسدی، مهرداد کفشگری، ساموئل سارفو، عبدالله ناصری، رضا علیاری، محمد صادق بارانی را از دست داد و صادقی برای پر کردن جای آن‌ها به نفراتی، چون احمد گوهری، امیر مهدی جانملکی، حسین فاضلی، سعید بیگی، سعید محمدی فر، عبدالله حسینی، مجتبی لطفی، مجید علیاری، محمد مهری، کمال الدین نیک خوی و آرمین سهرابیان اعتماد کرد.

دیدار پرسولیس و سایپا هم از ساعت ۲۰ آغاز می‌شود.

درحالیکه با توجه به تکمیل نشدن روند تجهیز ورزشگاه‌ها به موارد مورد تاکید فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ زمان آغاز لیگ هچمنان نامشخص است این بازی‌های تدارکاتی می‌تواند به سرمربیانی که این روز‌ها نمی‌توانند برنامه ریزی دقیقی برای تیم شان داشته باشند کمک کند تا دست کم بازیکنان خود را به شرایط بازی نزدیک‌تر کنند.


بیشتر بخوانید:

فولاد خوزستان از جام شهدا کناره گیری کرد

لیست بازیکنان پرسپولیس برای دیدار مقابل سایپا اعلام شد

محمدی: جام شهدا برگزار می‌شود/ درودگر برای دبیرکلی اتحادیه فوتبال رای نیاورد


انتهای پیام/

پیش بازی دیدارهای جام شهدا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
به امید باخت تیم محبوبم پرسپولیس
آخرین اخبار