شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد عبدالله المعلمی، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد مدعی شد: برای برقراری روابط با ایران بر مبنای حسن همجواری و عدم دخالت در امور کشور‌ها آماده ایم!

عربستان: برای برقراری روابط با ایران بر مبنای حسن همجواری آماده ایم!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، عبدالله المعلمی، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد با تکرار گزافه‌گویی‌هایی خود در مورد ایران، مدعی شد کشورش از برقراری روابط کشور‌های عربی با ایران بر اساس پایبندی به اصل حسن همجواری و دخالت نکردن در امور داخلی کشور‌ها و احترام به حاکمیت آن‌ها استقبال می‌کند!

وی پنجشنبه گذشته نیز در سخنانی در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست و زمان آن فرا رسیده که جنگ یمن فروکش کند و به پایان برسد.

عبدالله المعلمی در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: عربستان خواهان جنگ با ایران چه در یمن و چه در هر جای دیگری نیست.

نماینده عربستان در سازمان ملل همچنین با بیان اینکه کشورش آماده تعامل دیپلماتیک با ایران است، گفت تماس‌هایی با تهران در جریان نشست اخیر سازمان کنفرانس اسلامی که در مکه در ابتدای ژوئن برگزار شد، برقرار گردید. او توضیحات بیشتری در این خصوص نداد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
یا المعلمی یا بقر: از ما عدم دخالت در امور کشورها را خواستاری؟
در حالیکه این شما بودید که تمام کشورهای عرب را در یک ائتلاف محکوم به شکست مجتمع کردید و برای حمایت عبث از یک رئیس جمهور فراری از وطن به کشور یمن با اعلام عملیات"طوفان قاطعیت" از زمین از دریا از هوا حمله کردید و کشتار دسته جمعی براه انداختید......
سوال ؟ آیا این حرکت شما مداخله در امور کشور همسایه نیست؟!
اما اگر ایران از ملت مظلوم فلسطین قاطعانه حمایت کند نامش مداخله است؟!
اگر به کشتار مادران و کودکان بیگناه در افغانستان و پاکستان توسط پهپاد و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا.... و بمباران تسلیحات ممنوعه توسط شما را در کشتار مادران و کودکان بیگناه یمن محکوم کنیم نامش مداخله است؟!
به عنوان یک عرب و مسلمانی که قطعاً با ایمان به پیامبر اسلام محمدرسول الله(ص) که او را فرستاده خداوند میدانی آیا پیامبر بر نهی از منکر و امر به معروف سفارش نکرد؟؟؟؟؟ آیا ایران به غیر این سفارش عمل میکند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
آماده ی شکستی دیگر باش
آخرین اخبار