معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۴۱ کودک در کشور از تحصیل بازماندند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در سفر به شهرکرد گفت: بر اساس آمار به دست آمده از سازمان ثبت احوال و تطبیق آن با ثبت نامی‌های جدید در مدارس نشان می‌دهد که ۱۴۱ هزار کودک در مدارس ثبت نام نکرده اند یا به نوعی از تحصیل بازمانده اند.

او افزود: بیشترین تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و آذربایجان غربی هستند که فهرست این دانش آموزان به تفکیک استان‌ها برای پیگیری ارسال شده است.

حکیم زاده اضافه کرد: دستور العمل انسداد بی سوادی برای استان‌ها ابلاغ شده است تا آموزگاران در مناطق عشایری و نقاط دور دست با تلاش شبانه روزی، کودکان بازمانده از تحصیل را شناسایی کنند و آنان را به مدرسه بازگرداندند.

او ادامه داد: موانع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از موانع تحصیل دانش آموزان در مناطق دور دست و عشایری است که به دلیل نبود اعتبار کافی در این حوزه‌ها در آموزش و پرورش، آموزگاران با کمک خیران به جذب دانش آموزان این مناطق تلاش می‌کنند.

حکیم زاده گفت: برخی کودکان نیز به دلیل نداشتن اوراق هویتی و مدارک، ممکن است در مدارس ثبت نام نکنند و جزو آمار بازماندگان از تحصیل نباشند.

او با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری که همه کودکان باید از امکانات آموزشی و تحصیلی بهره‌مند شوند افزود: وزارت آموزش و پرورش در نظام جمهوری اسلامی تمام تلاش را برای جذب این دانش آموزان به کار گرفته است.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و هیئت همراه جهت حضور در نشست شورای معاونین اداره کل و گردهمایی رؤسای مناطق و شهرستان ها، شرکت در نشست مدیران مدارس ابتدایی استان و حضور در نشست تخصصی حوزه آموزش ابتدایی به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

انتهای پیام/ف

کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار