معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی گفت: بازدید‌های میدانی نشان می‌دهد بیشتر ساخت و ساز‌ها در عرصه‌های جنگلی توسط افرادی انجام شده است که مسئولیتشان جلوگیری و حفاظت از این میراث طبیعی بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از مناطق جنگلی استان  گفت: بازدید‌های امروز ما حاکی از این است که بیشتر تجاوز و ساخت و ساز‌ها در عرصه‌های جنگلی، باغ و زمین‌های کشاورزی استان از سوی افراد ذی نفوذ اتفاق افتاده است افرادی که مسئولیتشان جلوگیری و حفاظت از این میراث طبیعی بود و این جز شرمندگی برای همه در برابر نسل آینده چیزی ندارد.


فرزانه صادق مالواجرد افزود: سال ۹۵ شورای عالی شهرسازی و معماری به صورت ویژه درمورد زیارت و ساخت و ساز‌های غیرمجازی که در گلستان انجام شده است مصوباتی داشت و حتما باز این موارد، هم در این شورا و هم در ستاد مبارزه با زمین خواری مطرح خواهد شد تا مشکلاتی که سبب ادامه این تجاوز‌ها و دست اندازی‌ها شده است دقیق‌تر و شفاف‌تر بررسی شود.


صادق مالواجرد با بیان این که به دنبال راهکار‌ها برای جلوگیری از ادامه دست اندازی‌ها در این مناطق هستیم تصریح کرد: دست اندازی‌هایی که تاکنون صورت گرفته است باید قلع شود.


هیاتی از دستگاه قضایی و نهاد‌های دولتی برای مقابله با مفاسد اقتصادی و زمین خواری امروز از مناطق حاشیه شهر گرگان بازدید کردند.

 

این هیات در سفر امروز خود از چند نقطه آسیب دیده جنگلی در منطقه توشن، زیارت، النگدره، ناهار خوران و سروش جنگل بازدید کردند و برای بررسی راهکارا‌های پیشگیرانه از تعرض به جنگل‌ها و مراتع و تغییر کاربری‌های غیر مجاز وزمین خواری تشکیل جلسه دادند.


انتهای پیام / فا

هیات بازرسی از عرصه‌های جنگلی گلستان بازدید کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.