معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بین جذب و خروج نیروی انسانی در آموزش و پرورش تناسب وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در سفر به شهرکرد گفت: در سال جاری تناسبی بین خروج نیروی انسانی از سیستم و جذب آن وجود ندارد، چرا که امسال ۴۴ هزار نفر بازنشسته شدند، اما فقط ۱۳ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند.

او با بیان اینکه مجوز جذب دانشجو معلمان نیز صادر شده است افزود: آن‌ها در ۴ سال آینده وارد سیستم آموزش می‌شوند.

حکیم زاده اضافه کرد: ۶۲ درصد جمعیت دانش آموزی دوره ابتدایی در کلاس‌هایی با تراکم بالای ۲۶ نفر مشغول به تحصیل هستند که باعث دشواری‌های زیادی در مسیر کیفیت بخشی به آموزش ابتدایی شده است.

او ادامه داد: در جهت رفع مشکلات موجود رایزنی‌هایی با دانشگاه فرهنگیان انجام شد، اما رفع کامل این مشکلات نیازمند تغییر نگاه در سازمان‌های بیرونی است.

حکیم زاده گفت: در سال تحصیلی آینده به شکل ظاهری کمبود معلم وجود ندارد، اما باید توجه کرد که کمبود ظاهری با کمبود واقعی متفاوت است.

او افزود: استان چهارمحال و بختیاری در راستای تلفیق آموزش مهارت‌های زندگی اسلامی، ایرانی با مطالب کتاب‌های درسی گام‌های خیلی خوبی برداشته است.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و هیئت همراه جهت حضور در نشست شورای معاونین اداره کل و گردهمایی رؤسای مناطق و شهرستان ها، شرکت در نشست مدیران مدارس ابتدایی استان و حضور در نشست تخصصی حوزه آموزش ابتدایی به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

انتهای پیام/ف

سفر معاون وزارت آموزش و پرورش به شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار