رئیس پلیس فتا تهران از دستگیری کلاهبردارانی خبر داد که در قالب فروشندگان سلاح در فضای مجازی فعالیت می‌کردند.

سایت‌های خرید و فروش اسلحه بستری برای کلاهبرداری از کاربران/ مالباختگان از ترس مجرم شناخته نشدن، شکایت نمی‌کنندسرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شیوه جدید شیادان برای کلاهبرداری در فضای مجازی گفت: سودجویان با راه اندازی سایت‌های خرید و فروش اسلحه در فضای مجازی، بدون اینکه سلاحی به فروش برسانند و در اقدامی جدید بدون تحویل کالا به خریدار سعی در کلاهبرداری از کاربران دارند.

او افزود: متقاضیان تهیه سلاح پس از درج اطلاعات خود در سایت‌های خرید و فروش اسلحه و پرداخت اینترنتی وجه خرید، به جای تحویل اسلحه مورد نظر، متوجه کلاهبرداری سودجویان از خود می‌شوند.

به گفته سرهنگ کاظمی طبق قوانین کشوری خرید و فروش اسلحه جرم است و در صورت مشاهده و شناسایی خریدار و فروشنده اسلحه، به طور قانونی با این افراد برخورد خواهد شد.


بیشتر بخوانید: خرید و فروش سلاح در شبکه‌های مجازی ادامه دارد


رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: اشخاصی که در این زمینه ضرر مالی دیدند و از آن‌ها کلاهبرداری شده است، با در نظر گرفتن قانون ممنوعیت خرید و فروش سلاح در کشور و مجرم شناخته شدن افراد متخلف در این حوزه، برای اعلام شکایت خود به مرجع قضایی مراجعه نمی‌کنند،  چراکه می‌دانند در صورت مراجعه‌شان به دادسرا‌ها طبق قانون مجرم شناخته شده و با آن‌ها برخورد می‌شود، در نتیجه مالباختگان از انجام این کار خودداری می‌کنند.

او با بیان اینکه وجود و فعالیت سایت‌های خرید و فروش سلاح را رد نمی‌کنم، افزود: این سایت‌ها صرفا به دنبال خرید و فروش اسلحه نیستند و صاحبان آن‌ها نیز این سایت‌ها را فقط برای کلاهبرداری از کاربران ایجاد کردند.

سرهنگ کاظمی تصریح کرد: علاوه بر شناسایی سایت‌های خرید و فروش سلاح در فضای مجازی، موفق به شناسایی و دستگیری تعدادی از سودجویان و کلاهبرداران در این حوزه شدیم که برای بررسی پرونده‌ به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار