مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: از زمان آغاز صدور تاکنون ۶ هزار و ۳۱۳ جلد سند مالکیت روستایی و شهری در استان صادر و این مهم موجب برقراری عدالت اجتماعی در جامعه شده است.

صدور ۶ هزار و ۳۱۳ جلد سند ملکی روستایی و شهری در ایلام

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حبیب الله محبی گفت: از این تعداد صدور سند چهار هزار و ۲۷۴ جلد سند مربوط به مناطق روستایی و ۲ هزار و ۳۹ جلد سند نیز مربوط به مناطق شهری (شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت) بوده است.

وی افزود: صدور سند برای خانه‌های روستایی و شهر‌های کوچک تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه‌های مسکونی، جلوگیری از تعارض مالکان و وجود وثیقه‌ای مطمئن برای اخذ تسهیلات را درپی دارد.

محبی اضافه کرد: بنیاد مسکن به بحث صدور سند مالکیت واحد‌های روستایی و شهری تاکید جدی دارد و تاکنون در این زمینه موفق عمل کرده و به نوبه خود استقبال گسترده مردم را بدنبال داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: صدور اسناد مالکیت روستایی نقش بسزایی در وسعت بخشیدن به مالکیت‌های مسکونی را داشته و انگیزه لازم برای سرمایه گذاری در روستا‌ها را فراهم می‌کند.

محبی، هویت بخشی به مالکیت خصوصی، کاهش مشکلات به ویژه برخورد‌ها و نزاع‌های اجتماعی مربوط به اراضی، جذب تسهیلات مالی در روستاها، گسترش فیزیکی و مبتنی بر برنامه‌ریزی، بهبود کیفیت مسکن روستایی، ارتقای جایگاه نهاد‌های محلی، تقویت و نظارت‌های دولت در مدیریت اراضی روستایی را از جمله مزایای صدور اسناد مالکیت در روستا‌ها برشمرد.

وی با بیان اینکه روستا‌ها امروز به عنوان محور‌های پیشرفت کشور هستند، گفت: توسعه روستا‌ها به عنوان محرک پیشرفت شهر‌ها می‌تواند یک رشد متوازن و مطلوب در استان را رقم بزند.

انتهای پیام/اس

صدور سند ملکی روستایی و شهری در ایلام

برچسب ها: بنیاد مسکن ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.