تلاش برای مهار آتش سوزی در ارتفاعات شهرستان ممسنی که از نیمه شب یکشنبه آغاز شده بود همچنان ادامه دارد.

عملیات اطفاء حریق در ارتفاعات شهرستان ممسنی ادامه داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهرام منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در خصوص وضعیت منطقه گفت: متاسفانه آتش سوزی از ساعت ۲۲ شامگاه یکشنبه ابتدا در قسمت‌هایی از مناطق " هرایرز و تنگ بوان” آغاز شد و به علت وزش شدید باد‌های گرم و صعب العبور بودن منطقه و عدم دسترسی به ارتفاعات، به سرعت بخش‌هایی از مناطق چشمه انجیر، آهن گاه و دشت گل این شهرستان را نیز درگیر خود کرد.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم با مدیریت بحران استانداری جهت کمک و اعزام نیرو توسط بالگرد انجام و در حال حاضر با اعزام یک فروند بالگرد در این منطقه کار انتقال و هلی برن نیرو‌ها به ارتفاعات در حال انجام است.

منتصری در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در خصوص هدایت نیرو‌ها و عملیات اطفاء حریق در این منطقه، اظهار داشت: در این عملیات مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس، نیرو‌های ادارات مختلف شهرستان، فرمانداری و بخشداری‌ها، نیرو‌های سپاه، بسیج، هلال احمر و مردم محلی به کمک نیرو‌های منابع طبیعی آمده و در منطقه حضور دارند و عملیات گسترده اطفاء حریق در ارتفاعات و نواحی اطراف منطقه با سرعت در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر آتش سوزی تحت کنترل قرار گرفته و در برخی از مناطق نیز تا حد قابل توجهی مهار شده است.

به گفته مدیر کل منابع طبیعی فارس اطلاعات دقیق علت وقوع آتش سوزی و خسارت‌های ناشی از آن توسط کارشناسان فنی حوزه منابع طبیعی بررسی و متعاقبا اعلام خواهد شد.

در ارتفاعات شهرستان ممسنی گونه‌های ارزشمند جنگلی و مرتعی شامل بلوط، بادام کوهی، بنه، کیکم، انواع گون و بسیاری گونه‌های با ارزش دارویی وجود دارد.
انتهای پیام/م

آتش سوزی در ارتفاعات شهرستان ممسنی

برچسب ها: منابع طبیعی ، حوادث ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار