پزشکان دانشگاه علوم پزشکی بابل بیماران مرکز نگهداری معلولان شفیع زاده امیرکلا را ویزیت کردند.

سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در حاشیه از مرکز نگهداری معلولان شفیع زاده امیرکلا در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: در این مرکز کارمندان و همه دست‌اندرکاران در امر خدمت‌رسانی، پیگیری و نظافت به نحو احسن کارشان را انجام می‌دهند که می‌تواند برای ما یک درس بزرگ باشد.

وی افزود: نظافت و پاکیزگی بخش‌ها و تخت‌ها و همچنین صمیمیت کارکنان با این فرزندان از نکات قوت این موسسه است که می‌تواند الگویی مناسب برای بقیه دست‌اندرکاران این‌گونه موسسه‌ها باشد.

وی همچنین وجود اطلاعات و پرونده‌های خوب پزشکی این عزیزان را از دیگر نقاط قوت این مرکز بیان کرد و گفت: با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه، می‌توان منشأ تحقیقات جهت پیشگیری از بروز معلولیت در آینده بود.

جلالی با اشاره به اینکه از سوی دانشگاه برای هر فرد بصورت مجزا کارت درمان صادر خواهد شد تا در صورت نیاز از تمامی خدمات درمانی بیمارستان‌ها بصورت رایگان بهره‌مند شوند، افزود: تمامی خدمات درمانی این افراد از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل، با پیگیری معاونت درمان و معاونت غذا و دارو به‌صورت مطلوب ارائه خواهد شد و از هیچ کوششی در راه خدمت به این عزیزان دریغ نخواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: این مرکز با تجربه زیاد در نگهداری از معلولین، هم اکنون دارای ۴۰۰ معلول بابلی تحت پوشش در منزل و ۵۰ معلول از سراسر استان که از آن‌ها به‌صورت شبانه‌روزی در این مرکز نگهداری و مراقبت می‌شود، تعدادی از آنان بی‌سرپرست و برخی نیز با سرپرست بوده که از وضعیت مالی و معیشتی مناسبی برخوردار نیستند.

وی با اشاره به اینکه نخستین درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی تحت بیهوشی شمال کشور در بیمارستان روحانی است، افزود: این مرکز به بیماران معلول، بیماران زیرپوشش سازمان بهزیستی و ناتوان ذهنی جسمی و همچنین فرشتگان زمینی تحت پوشش مراکز نوشیروانی و شفیع زاده که برای انجام خدمات درمان دهان و دندان نیاز به بیهوشی سطحی و عمیق دارند، خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: تمام امورات مربوط به دندانپزشکی معلولان بصورت رایگان در این مرکز انجام می‌گردد و گروه پزشکی شامل دندانپزشکان متخصص، پزشکان بیهوشی، کارشناسان اتاق عمل، پرستاران بصورت داوطلبانه و بدون هیچ چشم داشتی در این طرح شرکت دارند.

جلالی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰۰ بیمار معلول، خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی عمومی در اتاق عمل بیمارستان را بصورت رایگان دریافت کردند، گفت: همچنین بیش از ۱۵۰ بیمار معلول با حضور دندانپزشکان در مراکز نگهداری معلولان شهرستان بابل از اقدامات دندانپزشکی بهره‌مند شدند.

وی افزود: خدمات دیگر از جمله جراحی‌های چشم معلولان، ویزیت‌های مکرر توسط اعضای هیئت علمی بصورت کاملا داوطلبانه برای معلولین شهرستان بابل و استان مازندران انجام شده است.
 
 
ویزیت رایگان معلولان مرکز شفیع زاده در بابل + تصاویر
 
 
ویزیت رایگان معلولان مرکز شفیع زاده در بابل + تصاویر

انتهای پیام/ س
 

بازدید پزشکان دانشگاه علوم پزشکی بابل از مرکز نگهداری معلولان شفیع زاده امیرکلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار