معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

اعزام زائرین بیت الله الحرام از ۱۹ فرودگاه کشور / برنامه‌ریزی وزارت راه برای راحتی حجاج

آدم‌نژاد گفت: عملیات اعزام زائرین از ۱۹ فرودگاه کشور درحال انجام است و پرواز‌های رفت تا ۱۴ مرداد ادامه دارد.

اعزام زائرین بیت الله الحرام از ۱۹ فرودگاه کشور / برنامه‌ریزی وزارت راه برای راحتی حجاجبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما؛ شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در حج امسال دو موضوع حائز اهمیت بود، نخست اینکه با توجه به همکاری نکردن عربستان در زمینه اعزام حجاج، باید همه ۸۸ هزار و ۵۵۰ حجاج ایرانی را تنها با پرواز‌های ایران ایر اعزام کنیم و موضوع دیگر آماده و عملیاتی شدن ترمینال سلام بود که باید جلسات فنی و تخصصی متعدد و نظارت‌های لازم توسط دفتر نظارت سازمان صورت می‌گرفت که این مهم انجام و قبل از شروع پرواز‌ها با حضور وزیر راه و شهرسازی تست‌های آزمایشی آن انجام و پس از افتتاح توسط رئیس‌جمهور نهایتا در روز ۱۷ تیرماه نخستین پرواز انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عملیات اعزام زائرین از ۱۹ فرودگاه کشور درحال انجام است، گفت: تا آخرین ساعات روز ۳۰ تیرماه مجموعا ۴۲ هزار و ۷۳۸ زائر با ۱۷۳ پرواز هواپیمای جمهوری اسلامی به سرزمین وحی مشرف شده اند که از این تعداد ۱۱ هزار و چهار نفر با ۴۴ پرواز از فرودگاه حضرت امام (ره) وتعداد ۳۱ هزار و ۷۳۴ نفر با ۱۲۹ پرواز از سایر فرودگا‌ها صورت پذیرفته است.

آدم نژاد افزود: پرواز‌های رفت تا ۱۴ مرداد ادامه دارد و پرواز‌های برگشت از ۲۶ مرداد آغاز و تا ۱۳ شهریور انجام خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید: پایان ۱۵ درصد از عملیات رفت حجاج تا به امروز 


وی ادامه داد: ممکن است با توجه به افزایش پذیرش ۲۰۰۰ زائر دیگر به نسبت آمار قبلی تغییرات جزئی در زمان اتمام عملیات رفت و برگشت را شاهد باشیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: خوشبختانه با هماهنگی‌های صورت گرفته پرواز‌های امسال رضایتمندی حجاج را در بر داشته است.

 

انتهای پیام/

 

تداوم پرواز‌های رفت حجاج تا ۱۴ مرداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار