پرندگان مهاجر تابستان گذران در جزایر م الگرم و نخیلو در پارک ملی دیر- نخیلو حلقه گذاری شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس اداره امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: عملیات حلقه گذاری بر روی جوجه‌های پرندگان مهاجر تابستان گذران در جزایر پارک ملی دیر- نخیلو در روز‌های پایانی تیر انجام گرفت.

خسرو درویشی افزود: امسال تعداد ۷۳۰ حلقه به جوجه‌های پرستو دریایی کاکلی کوچک و بزرگ و پرستو دریایی پشت تیره در جزایر نخیلو و اُمُ الگُرم الصاق شد.

وی ادامه داد: حلقه گذاری پرندگان به منظور شناخت بیشتر ویژگی‌های زیستی آن‌ها و مشخص شدن مواردی شامل سن و طول عمر پرندگان و همچنین تعیین مسیر‌های مهاجرتی و تغذیه‌ای و زادآوری آن‌هاست.

رئیس اداره امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد:  جزیره نخیلو با مساحت حدود ۳۴ هکتار یکی از جزایر چند گانه پارک ملی دریایی دیر- نخیلو است که همه ساله پذیرای جمعیت زیادی از پرندگان مهم جوجه آور بیشتر از گونه‌های پرستو دریایی کاکلی کوچک و بزرگ، پرستو دریایی پشت تیره، پرستو دریایی گونه سفید و سلیم خرچنگ خوار است.

درویشی افزود: چند سالی بود که پرندگان به علت ناامنی ناشی از حضور شغال به جزیره اُم الگُرم مهاجرت نمی‌کردند اما امسال با حل این مشکل شمار زیادی از پرستو‌های کاکلی کوچک و بزرگ در این جزیره جوجه آوری داشتند که نشان می‌دهد شرایط مناسب زیستگاهی برای این پرندگان در این جزیره حدود ۷۰ هکتاری وجود دارد.

وی یادآور شد: حلقه گذاری پرندگان در استان بوشهر از سال ۱۳۸۲ تاکنون بدون وقفه ادامه داشته است که  تاکنون اطلاعات مناسبی از آن کسب شده و به طور حتم در سال‌های آتی اطلاعات بیشتری از این پرندگان به دست خواهد آمد که می‌تواند در مدیریت راهبردی و اجرایی این تنوع زیستی مهم مؤثر باشد.

انتهای پیام/ک

پرندگان مهاجر حلقه گذاری شدند

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.