وزیر دادگستری گفت: رعایت حقوق کودک در جامعه نیازمند مشارکت همگانی و همراهی جامعه به ویژه خانواده ها، نخبگان، فرهیختگان و انجمن‌های مردم نهاد با دولت و مسئولان است.

رعایت حقوق کودکان نیازمند مشارکت همگانی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سیدعلیرضا آوایی در همایش تخصصی کنوانسیون حقوق کودک در استان ایلام گفت: رعایت حقوق کودکب اید به یک دغدغه، اولویت عمومی و فراگیر تبدیل شود.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام برای تمام سنین افراد از همان زمان بسته شدن نطفه تا سنین بالاتر برنامه ریزی دارد، افزود: خانواده‌ها باید در رشد روحی، روانی و جسمی فرزندان خود از مبانی دین اسلام بهره گیری کنند تا شخصیت کودک به بهترین شیوه شکل بگیرد.

آوایی اضافه کرد: بر اساس رویه و رویکرد دین اسلام کودک از همان دوران طفولیت یک انسان بالغ با تمام حقوق یک انسان کامل است و برای کودک کرامت و شخصیت خاصی همچون یک انسان بزرگسال قائل است و خانواده و اجتماع نیز باید این موازین شخصیتی برای کودک را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به اجرای مفاد حقوق کودک نیست، افزود: مسئولان استان‌ها باید چالش‌ها و مشکلات فراروی کودکان در استان‌های خود را شناسایی و بررسی کنند.

وزیر دادگستری از تدوین سند ملی حقوق کودک خبر داد و گفت: این سند در واقع یک نقشه راه برای رعایت حقوق بر اساس موازین دینی و قوانین کشور برای رعایت حقوق کودک است تا از میزان مشکلات کودکان زیر ۱۸ سال و ناهنجاری‌های صورت گرفته توسط این قشر کاسته شود.

انتهای پیام/ب

رعایت حقوق کودک دغدغه عمومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.