مروری بر زندگی معدود نویسندگانی که با نوشتن پولدار شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نویسندگی معمولا جزو مشاغل پردرآمد به شمار نمی‌آید و نویسندگان اغلب، افراد ثروتمندی نیستند. آمار نشان می‌دهد تنها ۲۰ درصد نویسندگان می‌توانند از طریق فروش آثارشان زندگی کنند و فقط ۱۰ درصد از این ۲۰ درصد، زندگی بالاتر از سطح متوسط دارند. تعداد  نویسندگان خوشبختی که درآمد بالایی دارند هم، انگشت شمار است. در این مطلب شما را با تعدادی از این جمعیت انگشت شمار آشنا می‌کنیم.

افراد ثروتمندی که فقط با نویسندگی پولدار شدند!



 جی. کی. رولینگ

«جی. کی رولینگ» رمان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس انگلیسی، عمده شهرتش را برای نوشتن مجموعه داستان‌های «هری پاتر» کسب کرده‌است. مجموعه کتاب‌های هری پاتر از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ بشر است. در سال ۲۰۰۷ رولینگ به انتخاب مجله «تایم»، پس از «ولادیمیر پوتین» به عنوان دومین شخص تأثیرگذار سال انتخاب شد. در سال ۲۰۱۴ جایزه ادبیات داستانی زنان، اقدام به انتخاب ۲۰ نویسنده زنی کرد که بیشترین تأثیر را بر خوانندگان خود گذاشته‌اند؛ در این فهرست، رولینگ پس از «هارپر لی»، «مارگارت اتوود» و «شارلوت برونته» در جایگاه چهارم قرار گرفت.  ارزش دارایی‌های رولینگ در سال ۲۰۱۹ یک میلیارد دلار اعلام شده است.

جیمز پترسون

«جیمز پترسون» یک نویسنده اهل ایالات متحده است. اوبیشتر به دلیل نوشتن رمان‌های تخیلی‌اش درباره شخصیتی به نام «الکس کراس» به شهرت رسید. نشریه اقتصادی  فوربز،  پترسون را پردرآمدترین نویسنده سال ۲۰۱۶ معرفی کرد. دارایی پترسون در سال ۲۰۱۹،  ۵۶۰ میلیون دلار  تخمین زده شده است.

  استیون کینگ  

«استیون ادوین کینگ» معروف به استیون کینگ، یکی از محبوب‌ترین نویسندگان جهان و خالق بیش از ۲۰۰ اثر ادبی در گونه‌های وحشت و خیال‌پردازی است. رمان‌های این نویسنده  به گرمی از سوی خوانندگان استقبال شد و دیری نپایید که به سینما نیز راه یافت. دارایی کینگ در سال ۲۰۱۹، ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

نورا رابرتز

«نورا رابرتز» در زمره نویسندگان موفق چند سال اخیر است. آثار او از کتاب‌های پرفروش به شمار می‌رود و سومین نویسنده‌ای است که توانسته بیش از یک میلیون کتاب الکترونیک را به فروش برساند. رابرتز یکی از بهترین نویسندگان رمان‌های عاشقانه محسوب می‌شود و تاکنون بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب را به چاپ رسانده است. او اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی، نویسندگی را آغاز کرد و در سال ۱۹۸۵ پرفروش‌ترین نویسنده سال شناخته شد. ارزش دارایی‌های رابرتز در سال ۲۰۱۹، ۳۹۰ میلیون دلار اعلام شده است.

  دانیل استیل  

به نوشته نشریه فوربز، «دانیل استیل» پرفروش‌ترین نویسنده زنده جهان است که تاکنون ۸۰۰ میلیون جلد از کتاب هایش به فروش رفته است. استیل چهارمین نویسنده پرفروش تاریخ ادبیات نیز به شمار می‌آید. مجموع دارایی این نویسنده در سال ۲۰۱۹، ۳۷۵ میلیارد دلار اعلام شده است.

تام کلنسی

«تام کلنسی» رمان نویس و استاد ادبیات جاسوسی-تخیلی است.  کلنسی بیشتر به دلیل نگارش جزئیات تکنیکی طرح‌های داستانی جاسوسی و فنون نظامی مربوط به دوران جنگ سرد و پیامد‌های پس از آن، شهرت یافته است. کتاب «شکار اکتبر سرخ» اولین اثر پرفروش او بود. ارزش دارایی کلنسی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار است.

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

 رمان نویسانی میلیون دلاری!

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.