مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: فعالیت‌های آبخیزداری در ۴۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان فارس اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: از مجموع ۷ هزار و ۵٠٠ میلیارد ریال اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ٩٧ برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و منابع طبیعی معادل ۵ درصد کل این اعتبارات یعنی ٣٨٠ میلیارد ریال سهم استان فارس بوده است.

شهرام منتصری افزود: عملیات مکانیکی (سازه ای) آبخیزداری در ٣۶ طرح در ۴٠ هزار هکتار در استان با حجم عملیات سنگ و سیمان به میزان ۵۵ هزار و ۵٧١ مترمکعب و حجم عملیات خاکی ٣٠۶ هزار و ٢٠٠ متر مکعب تعریف و اجرا شده است.

وی اظهارداشت: در این راستا و از محل اجرای این طرح‌ها ٨٢ هزار و ٩٣۵ خانوار در ٢۴ شهرستان از مزایای آن‌ها بهره‌مند شدند.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس، حجم آبگیری و کنترل سیل ناشی از اجرای طرح‌های آبخیزداری در سال گذشته را بیش از ١۶ و نیم میلیون متر مکعب اعلام و با اشاره به نتایج مثبت آن‌ها تصریح کرد: این طرح‌ها علاوه بر حفاظت از آب و خاک و افزایش منابع سطح آب‌های زیرزمینی تاثیر چشمگیری در کاهش خسارت‌های ناشی از سیلاب‌های ویرانگر داشته است.

منتصری با بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند اظهار امیدواری کرد: با انجام فعالیت‌های فرهنگی بیشتر برای جلب مشارکت مردم و تشکل‌های مردمی این طرح‌ها در سال جاری با قوت بیشتری در تمام نقاط استان ادامه یابند.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده، امسال اعتبارات خوبی برای انجام طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری اختصاص یافته است که در هفته‌های آینده تخصیص آن اعلام و مشخص خواهد شد.
انتهای پیام/م

اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۴۰ هزار هکتار از منابع طبیعی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.