حجت از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ گرم ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان است.

ثبات نرخ مرغ در بازار/ قیمت هر کیلو مرغ گرم ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومانعظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نسبی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو‌مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۴۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی افزود: با توجه به آنکه حجم تولید و میزان جوجه ریزی با کمبود خاصی در واحد‌های مرغداری روبرو نبوده است، از این رو تلورانس شدید قیمت را برای بازار مرغ متصور نیستیم.

حجت ازدیاد تقاضا در فصل تابستان و کاهش وزن گیری لاشه‌ها ناشی از تنش گرمایی را دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ طی هفته‌های اخیر در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه حجم تولید و تقاضای بازار از تعادل مناسبی برخوردار است، پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ گرم در دامنه ۱۴ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان در نوسان باشد.


بیشتر بخوانید: زیان ۲ هزار میلیارد تومانی صنعت مرغداری 


این مقام مسئول با اشاره به اینکه نهاده دامی به اندازه کافی در بنادر موجود است، بیان کرد: این در حالی است که مشکلات سیستم حمل و نقل همچنان پابرجاست.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش چشمگیر کرایه‌های حمل و نقل، قیمت نهاده‌ها در بازار آزاد با نرخ مصوب خود ۱۰ درصد اختلاف دارد، در حالیکه با مدیریت کرایه حمل و نقل، شاهد تولید مطلوب و توزیع نهاده با نرخ مصوب بودیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی نرخ مصوب هرکیلو ذرت در بنادر را یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا را ۲ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هم اکنون هر کیلو ذرت به طور متوسط با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۶۰۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۳ هزار تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود.

به گفته وی، در شرایط فعلی، مرغداران به سبب هزینه‌های بالای تولید در یک نقطه سر به سر قرار دارند و متحمل زیان‌ نیستند.

حجت در پایان با اشاره به اینکه برخی هزینه‌های بلندمدت واحد‌های مرغداری نسبت به بلندمدت ۲.۵ تا ۳ برابر رشد داشته است، تصریح کرد: اگر مسئولان ستاد تنظیم بازار در قیمت تمام شده تولید و اعلام نرخ مصوب، توجهی به این امر نداشته باشند، بدون تردید تجهیز و نوسازی واحد‌های مرغداری با چالش‌هایی روبرو می‌شود که در افزایش تلفات و بیماری‌ها تاثیر گذار است چرا که تولیدکننده از محل فروش مرغ، سود لازم را برای تعمیرات واحد‌های خود ندارد.

انتهای پیام/

مشکلات سیستم حمل و نهاده‌های دامی همچنان به قوت خود باقی است

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار