نماینده مردم کرمانشاه گفت: معیشت و شرایط رزمندگان و ایثارگران نه تنها رضایت بخش نیست، بلکه نگران کننده است.

معیشت رزمندگان و ایثارگران نگران کننده است/ نباید این قشر را فراموش کنیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدقاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در جلسه علنی امروز و در سوالی از وزیر دفاع مبنی بر علت عدم ارائه خدمات حمایتی به ایثارگران، اظهار کرد: ایثارگران و رزمندگان نباید فراموش شوند و امام خمینی (ره) بار‌ها فرمودند که نگذارید پیشکسوتان ایثار و شهادت در پیچ و خم روزگار گرفتار شوند.

وی افزود: آقای وزیر شما یک رزمنده بوده‌اید و اکنون یک نیروی فعال و دلسوز در نیرو‌های مسلح هستید، زمانی که به کمیسیون امنیت آمدید از شما تشکر کردیم، چون وضعیت موشکی ما آنچنان پیشرفته است که زبانزد خاص و عام است.

جاسمی گفت: معیشت و شرایط رزمندگان و ایثارگران نه تنها رضایت بخش نیست، بلکه نگران کننده است و مقام معظم رهبری در طی سال‌های گذشته همواره به منزلت نیرو‌های مسلح توجه داشته و به آن سفارش کرده‌اند.

نماینده مردم کرمانشاه بیان کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه دولت باید اعتبار لازم را برای تأمین معیشت جانبازان و ایثارگران با هر میزان از کار افتادگی تأمین کند.

وی بیان کرد: رزمندگان باید کف حقوق یک میلیون و ۳۶ هزار تومان را ردیافت کنند، اما اکنون به صورت میانگین ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند که هیچ دردی از آنها دوا نمی‌کند.

جاسمی ادامه داد: وضعیت مسکن جانبازان و ایثارگران زیر ۳۵ درصد چگونه است؟ آیا خدماتی به آن‌ها ارائه داده‌اید؟ در سال آینده و زمان تصویب بودجه باید حواسمان به حقوق ایثارگران و جانبازان باشد مگر چه می‌شود که یک درصد از حقوق نجومی بگیران به این قشر اختصاص یابد چرا که آن‌ها زیر بار فشار اقتصادی در حال له شدن هستند.

نماینده مردم کرمانشاه گفت: بسیاری از رزمندگان پول کرایه ماشین خود را قرض می‌گیرند و دفترچه بیمه ندارند، آقای وزیر در قانون آمده که نیرو‌های مسلح باید ۲۰ درصد بیشتر از دیگر کارکنان حقوق بگیرند در حالی که ۲۰ درصد کمتر می‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار