مشاور امنیت ملی آمریکا با برخی از مقامات ارشد ژاپنی دیدار و درباره طرح واشنگتن به منظور ایجاد ائتلافی چندملیتی برای آنچه «محافظت از کشتیرانی در خاورمیانه» خوانده شده، گفتگو کرد.

­مذاکره بولتون با مقامات بلندپایه ژاپن درباره طرح آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کیودو، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه با برخی از مقامات ارشد ژاپنی دیدار و درباره طرح واشنگتن به منظور ایجاد ائتلافی چند ملیتی برای محافظت از کشتیرانی در خاورمیانه گفتگو کرد.

بولتون برای دیدار جداگانه با شوتارو یاچی، از معاونان نزدیک آبه شینزو، نخست وزیر و دبیر شورای امنیت ملی ژاپن و نیز تارو کانو، وزیر امور خارجه این کشور، در توکیو به سر می‌برد. به موجب این گزارش بولتون پس از دیدار با یاچی در دفتر نخست وزیری ژاپن به خبرنگاران گفت: ما مذاکرات بسیار سازنده‌ای در خصوص طیف وسیعی از مسائل داشتیم.

آبه اعلام کرده است توکیو نقشی را که می‌تواند در تنگه هرمز ایفا کند بررسی خواهد کرد. وی با شرکت در کنفرانسی مطبوعاتی درباره نتایج انتخابات پارلمانی روز یکشنبه در ژاپن گفت: «لازم است درباره طرح آمریکا و نوع اقداماتی که اتخاذ آن‌ها ضروری خواهد بود بررسی دقیق تری داشته باشیم.» آبه تصریح کرد توکیو در تنش زدایی میان آمریکا و ایران نقش لازم را ایفا می‌کند.

بولتون که در چارچوب سفر رسمی سه روزه تا روز سه شنبه در ژاپن به سر می‌برد، همچنین با تاکه شی ایوایا، وزیر دفاع این کشور دیدار و گفتگو کرد. وی پس از ترک توکیو عازم کره جنوبی خواهد شد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک پیام توئیتری اعلام کرد بولتون در سفر به شرق آسیا با متحدان و دوستان نزدیک آمریکا دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار