محافظ صفحه نمایش پیکسل ۴، راز بریدگی آن را فاش می‌کند +تصاویر

پس از انتشار تصاویر محافظ صفحه نمایش گوشی پیکسل ۴، راز بریدگی بیضی شکل موجود در نمایشگر این دستگاه فاش شد.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تاکنون چندین مورد نارضایتی کاربران از اندازه حاشیه بالایی گوشی‌های پیکسل ۴ و پیکسل ۴ XL در فضای مجازی منتشر شده، اما باید بگوییم اگر شما هم همین حس را دارید بهتر است دلیل این طراحی را بدانید.

چندی پیش طراحی از این گوشی‌ها منتشر شد که در آن بریدگی اسرار آمیزی در بالای نمایشگر سمت راست دیده می‌شد. در حالی که در رندر‌هایی که ما تاکنون از این گوشی دیده‌ایم اثری از این بخش دیده نمی‌شود، انتشار تصاویر محافظ صفحه نمایش پیکسل ۴ بار دیگر این بریدگی را به نمایش می‌گذارد.

تصاویر منتشر شده از محافظ صفحه نمایش پیکسل ۴ 

این تصاویر جدید به وسیله یکی از افشاگران دنیای فناوری در توئیتر منتشر شده و ما به وضوح می‌توانیم در آن‌ها بریدگی را مشاهده کنیم. اما این بریدگی بیضی شکل میزبان چه ویژگی جدید در پیکسل ۴ است؟ بسیاری از تحلیلگران دنیای فناوری معتقدند در این بخش شاهد اضافه شدن فناوری حسگر پروژه Soli خواهیم بودکه قرار است به خانواده پیکسل ۴ اضافه شود. فناوری حسگر پروژه Soli به کاربران امکان کنترل دستگاه از طریق حرکات دست را می‌دهد. پروژه سولی "حرکات کم" دست‌ها را از طریق رادار مخصوص خود تشخیص می‌دهد. برای مثال کاربر می‌تواند تنها با حرکت اندکی در دستانش صدای گوشی را کم کند. اوایل سال جاری FCC این پروژه را تائید کرد و در اسناد خود این مسئله را ذکر کرد که Soli برای کنترل بدون لمس گوشی طراحی شده است.

محافظ صفحه نمایش پیکسل ۴، راز بریدگی آن را فاش می‌کند +تصاویر


بیشتر بخوانید: فاش شدن رندر قاب گوشی‌های جدید پیکسل +تصاویر 


ماه پیش خود گوگل با انتشار تصویری که با متن "منتظر بمانید تا ببینید چه کاری می‌تواند انجام دهد" همراه بود، طرفداران خود را غافلگیر کرد. شاید دلیل این که عکس منتشر شده تنها پشت گوشی را نشان می‌دهد مخفی کردن سنسور Soli است. ممکن است گوگل قصد داشته باشد تا اکتبر برای غافلگیر کردن طرفداران خود با این فناوری جدید، صبر کند.

محافظ صفحه نمایش پیکسل ۴، راز بریدگی آن را فاش می‌کند +تصاویر

اما اگر این بریدگی برای پروژه سولی نباشد چطور؟ شاید این بخش بیضی شکل میزبان قابلیت تشخیص چهره سه‌بعدی باشد که اخیرا شایعه‌هایی از آن منتشر شده است. گفته می‌شود در این حسگر قرار نیست فناوری استفاده شده در Face ID اپل به کار گرفته شود. این شرکت می‌تواند از سنسور تشخیص عمق در این فناوری استفاده کند، زیرا به وسیله آن می‌توان یه نقشه سه‌بعدی از چهره کاربر ایجاد کرد که در مواقع نیاز بتواند آن را با چهره‌ای که در حال اسکن شدن است مطابقت دهد. این سنسور می‌تواند جلوی سوءاستفاده افرادی که می‌خواهند با نشان دادن عکس به گوشی، سیستم تشخیص چهره را دور بزنند، بگیرد. احتمالا گوگل به طور کلی حسگر اثر انگشت را از گوشی‌های سری پیکسل حذف کرده و آن را با سنسور تشخیص چهره تعویض کرده است.

انتهای پیام/

بریدگی بیضی شکل پیکسل ۴ میزبان سنسور Soli است

برچسب ها: فناوری ، گوگل ، پیکسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.