رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به فرهنگ سازی در خصوص حفاظت از آثار باستانی گفت : این موضوع از طریق آموزش‌های لازم در مهد کودک‌ها و مدارس و با هدف ارتقای حس مالکیت توسط بچه‌ها باید صورت گیرد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدرضا عدالتخواه رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت : همچنین استفاده از ظرفیت بسیج و دیده بان‌های اجتماعی برای حفظ آثار و میراث فرهنگی و برگزاری جلسات هم اندیشی قضات و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی برای اخذ آراء مشورتی باید اقدم کرد.

وی بر لزوم صیانت از میراث فرهنگی تاکید کرد و گفت : در بخش گردشگری باید مراقب کسانی که در قالب گردشگر و به عنوان جاسوس وارد می‌شوند، باشید و از سوی دیگر گردشگران واقعی باید امنیت کامل داشته باشند و با خیال آسوده وارد کشور شوند و در این مورد دستگاه قضائی آماده همکاری لازم است.

امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه نیز در این دیدار گزارشی از اقدام‌های صورت گرفته را ارائه داد و از توجه رئیس کل دادگستری در خصوص پرونده گلیم و گبه کرمانشاه که محکوم قصد داشت با استخدام افراد مجرب نسبت به کپی سازی اشیاء تاریخی لطمه جبران ناپذیری وارد کند، قدردانی کرد.

در پایان مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه حکم مسئولیت فرمانده پایگاه بسیج اداره میراث فرهنگی را از عدالت خواه دریافت کرد.

 

 

انتهای پیام/د

استفاده از ظرفیت بسیج و دیده بان‌های اجتماعی

 

برچسب ها: بسیج ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.