معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:سطح زیر کشت محصولات جالیزی در شمال این استان در سال جاری هفت هزار هکتار هندوانه بوده است.

افزایش ۲.۵ برابری سطح کشت محصولات جالیزی در شمال سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علی دهمرده معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: سطح زیر کشت محصولات جالیزی در شمال این استان در سالجاری هفت هزار هکتار شامل چهار هزار و ۷۰۰ هکتار خربزه و ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار هندوانه بوده که به نسبت پارسال ۲.۵ برابر افزایش داشته است.

اکثر روستا‌های سیستان در سالجاری با توجه به آورد خوب رودخانه هیرمند در ماه‌های بهمن ۹۷ تا اردیبهشت ۹۸ هندوانه، خربزه محلی و اصلاح شده کشت کردند.

وی ادامه داد: با ورود آب به منطقه سیستان و رونق کشت محصولات جالیزی، برای تعداد حدود پنج هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: پیش بینی شده تا پایان فصل برداشت ۱۵۰ هزار تن محصولات جالیزی به ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی تصریح کرد: محصولات جالیزی جزو جدا نشدنی کشاورزی مردم شمال سیستان و بلوچستان است و با توجه به شرایط مطلوب اقلیمی این منطقه از محصولات پر بازده، ارگانیک و لذت بخش این استان به حساب می‌آید.

انتهای پیام/گ

افزایش سطح کشت محصولات جالیزی در شمال سیستان و بلوچستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار