رشیدیان از جابجایی حجاج ایرانی به وسیله ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در مکه مکرمه در مسیر هتل‌های محل اقامت و مسجد الحرام خبر داد.

جابجایی حجاج ایرانی با ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در مکه مکرمهبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه خدمات حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه در ۱۸ خط فعال شده است، گفت: این خدمات در روز‌های آتی و با افزایش آمار زائران مستقر در این شهر به ۱۹ خط ارتقا یافته و پس از آن تعداد اتوبوس‌ها افزایش می‌یابد.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت امسال در مجموع ۱۹ خط برای تردد حجاج  اختصاص یافته و با شماره مشخص شده‌اند و زائران می‌توانند از سیستم حمل و نقل درون شهری برای تردد به مقصد استفاده کنند.

رشیدیان با اشاره به فعال شدن ۱۸ خط در حمل و نقل درون شهری مکه گفت: تعداد خطوط در روز‌های آتی به ۱۹ خط می‌رسد و سپس تعداد اتوبوس‌ها افزایش می‌یابد.

او با بیان اینکه اتوبوس‌های تعبیه شده برای تردد زائران ایرانی جدید و با کیفیت هستند، افزود: امسال شاهد ارتقای کیفیت ناوگان حمل و نقل درون شهری زائران ایرانی نسبت به سنوات قبل هستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در زمان پیک حضور زائران در مکه تمامی ۳۰۱ دستگاه اتوبوس وارد مدار خدمت رسانی می‌شوند.

رشیدیان با اشاره به بازدید صورت گرفته از ایستگاه‌های حمل و نقل درون شهری و آمادگی ناوگان برای خدمت رسانی به حجاج تصریح کرد: با توجه به نظم ایجاد شده در ایستگاه‌ها، این ظرفیت برای ارائه خدمات در خور شأن حجاج فراهم است.

او گفت: برخی از اتوبوس‌های این ناوگان به سیستم «جی پی اس» مجهز شده اند تا طی مسیر زائران قابل دسترسی باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: با اقداماتی که آغاز شده در سال‌های آینده بتوان با تجهیز اتوبوس‌های بیشتر حمل و نقل درون شهری، زمان تردد اتوبوس‌ها در طول مسیر را به زائرانی که در هتل منتظر جا به جایی و حرکت به سمت قصد خود هستند، اطلاع رسانی کرده و آنان با این برنامه از زمان ورود اتوبوس‌های بعدی برای انتقال مطلع می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حج و زیارت ، حج 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار