رئیس اداره هواشناسی زاهدان گفت: گرد و غبار گسترده که از اواخر وقت دیشب به زاهدان نفوذ کرده هم اینک شعاع دید افقی در فرودگاه بین المللی این شهر را به ۳۰۰۰ متر کاهش داده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  روابط عمومی ادراه کل هواشناسی سیستان وبلوچستان ؛ محسن بستانی رئیس اداره هواشناسی زاهدان اظهار داشت: منشا گرد و غبار امروز زاهدان بیابان‌های اطرف سیستان و بلوچستان است که علاوه بر مرکز استان شعاع دید افقی در میرجاوه و بم را نیز به شدت کاهش داده است.

وی با بیان اینکه هم اینک شعاع دید افقی در شهر‌های نصرت آباد و بم، پنج هزار متر است افزود: نفوذ گردوغبار‌های ناشی از باد‌های ۱۲۰ روزه به میرجاوه نیز شعاع دید افقی در این شهر را به ۶ هزار متر کاهش داده است.

رئیس اداره هواشناسی فرودگاهی زاهدان با بیان اینکه تا صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسیده است گفت:هم اینک میانگین ۱۰دقیقه‌ای سرعت وزش باد در زابل ۷۲ کیلومتر بر ساعت بوده که شعاع دید افقی را به هفت هزار متر کاهش داده است.

وی ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های عددی انتظار می‌رود وزش باد‌های شدید ۱۲۰ روزه همچنان در شمال استان ادامه داشته باشد.

بستانی افزود: انتظار می‌رود گردوغبار ناشی از وزش این باد‌ها ظهر و بعداز ظهر به برخی نواحی مرکزی و نوار شرقی سیستان و بلوچستان نفوذ کند و شعاع دید افقی در این مناطق را کاهش دهد.

انتهای پیام/ع

آلودگی هوا در زاهدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار