فاش شدن مکان قرارگیری سنسور Soli در گوگل پیکسل ۴ +تصاویر

با انتشار چند رندر دیگر از گوشی جدید گوگل با نام پیکسل ۴، مکان احتمالی قرارگیری فناوری حسگر پروژه Soli فاش شد.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اوایل این ماه جدیدترین رندر‌های گوگل پیکسل ۴ در فضای مجازی منتشر شدند. گوگل نیز با انتشار عکسی واقعی از گوشی جدید خود در توئیتر بسیاری را شوکه کرد، زیرا با اقدام این شرکت تقریبا تمام اطلاعات ظاهری این دستگاه فاش شد.

امروز نیز رندر‌های دیگری از این گوشی در فضای مجازی منتشر شده‌اند که ماژول مربع شکل آن که در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته است، نشان می‌دهند. گوشی پیکسل ۴ در آن قسمت دارای دو دوربین است که به احتمال خیلی زیاد یک لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی دارد که با یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی تله فوتو همراهی می‌شود. همچنین یک سنسور طیفی نیز احتمالا در مدل پیکسل ۴ XL وجود خواهد داشت. این سنسور می‌تواند به دوربین در شرایط نوری کم کمک کند و به وسیله بوکه، تصاویر پرتره را بهبود دهد.

فاش شدن مکان قرارگیری سنسور Soli در گوگل پیکسل ۴ +تصاویر

حسگر اثر انگشت پیکسل ۴ کجاست؟

در این رندر‌ها نیز اثری از حسگر اثر انگشت به چشم نمی‌خورد. اولین حدسی که ما می‌زنیم این است که احتمالا در این گوشی از اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش استفاده شده، اما نبود این بخش در رندر‌ها دلایل دیگری نیز می‌تواند داشته باشد. یکی از این دلایل احتمال استفاده گوگل از سیستم تشخیص چهره برای حفظ امنیت گوشی هوشمند خود است. این شرکت می‌تواند از سنسور تشخیص عمق در این فناوری استفاده کند، زیرا به وسیله آن می‌توان یک نقشه سه‌بعدی از چهره کاربر ایجاد کرد که در مواقع نیاز بتواند آن را با چهره‌ای که در حال اسکن شدن است مطابقت دهد. این سنسور می‌تواند جلوی سوءاستفاده افرادی که می‌خواهند با نشان دادن عکس به گوشی، سیستم تشخیص چهره را دور بزنند، بگیرد. یک جفت سنسور عمودی در قاب پیکسل ۴ دیده می‌شوند که می‌توان آن‌ها را برای این ویژگی استفاده کرد.

فاش شدن مکان قرارگیری سنسور Soli در گوگل پیکسل ۴ +تصاویر


بیشتر بخوانید: اولین تصاویر گوگل پیکسل ۴ با دوربین دوگانه فاش شد +تصاویر


مکان احتمالی قرارگیری حسگر پروژه Soli

گوشه بالا سمت راست قاب این گوشی نقطه‌ای است که توجه بسیاری را به خود جلب کرده و حدس‌های زیادی در رابطه با کارایی آن زده می‌شود. عده‌ای معتقدند این بخش میزبان همان تراشه پروژه Soli است که مدت‌ها خبر‌های آن در فضای مجازی می‌چرخد. فناوری حسگر پروژه Soli به کاربران امکان کنترل دستگاه از طریق حرکات دست را می‌دهد. پروژه سولی "حرکات کم" دست‌ها را از طریق رادار مخصوص خود تشخیص می‌دهد. احتمال دارد هنگامی که گوگل در یکی از توئیت‌هایش نوشته بود "منتظر بمانید تا ببینید چه کار‌هایی می‌تواند انجام دهد"، منظور آن دقیقا همین سنسور باشد.

فاش شدن مکان قرارگیری سنسور Soli در گوگل پیکسل ۴ +تصاویر

گفته می‌شود صفحه نمایش این دستگاه دارای رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ است و پیکسل ۴ XL نیز رزولوشنی برابر ۱۴۴۰ در ۳۰۴۰ دارد. نسبت صفحه نمایش هر دوی آن‌ها نیز ۱۹:۹ است. تاکنون در تمام گوشی‌های پیکسل از رم ۴ گیگابایتی استفاده شده، اما مثل این که قرار است این مسئله تغییر کند. گفته می‌شود در گوشی‌های جدید پیکسل از رم ۶ گیگابایتی استفاده خواهد شد که با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی همراهی می‌شوند.

اگر گوگل جدول زمانی عرضه دستگاه‌های خود را دنبال کند، گوشی‌های پیکسل ۴ و پیکسل ۴ XL هر دو در ماه اکتبر رونمایی خواهند شد.

فاش شدن مکان قرارگیری سنسور Soli در گوگل پیکسل ۴ +تصاویر

انتهای پیام/

انتشار چند رندر دیگر از گوشی بعدی گوگل

برچسب ها: فناوری ، گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار