جنگ سخت دستگاه‌های امنیتی روسیه با هکرها

کارشناسان امنیتی روسیه موفق شدند طرح هکرها برای سرقت اطلاعات محرمانه از سازمان اطلاعاتی این کشور را خنثی کنند.

جنگ سخت دستگاه‌های امنیتی روسیه با هکرهابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نهادهای دولتی و دستگاه‌های امنیتی روسیه تا کنون بارها مورد حمله سایبری از سوی کاربران غیرمجاز قرار گرفته‌اند. هرچند در مواردی این حمله‌ها منجر به سرقت و انتشار اطلاعاتی محرمانه شده است ولی تقریبا در تمامی این موارد کارشناسان امنیت شبکه روسیه موفق به محافظت از منابع خود شدند.


بیشتر بخوانید: حمله سایبری هکرهای روسی به سفارتخانه‌های اروپایی


در روزهای اخیر اسنادی منتشر شده است که نشان می‌دهد، یک گروه از هکرها با نام مستعار 0v1ru $ توانستند به داده‌های اطلاعاتی روسیه نفوذ کرده و قصد سرقت حدود ۷.۵ میلیون اطلاعات محرمانه را داشتند. این گروه در سال ۲۰۰۹ میلادی نیز به سازمان امنیتی روسیه حمله کرده بود ولی در آن نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند و با دیوارهای امنیتی روس‌ها مواجه گردید. روسیه حمله سایبری اخیر را تایید کرده و از موفقیت دستگاه‌های امنیتی خود در دفع این حمله بزرگ قدردانی کرده است. 

جنگ سخت دستگاه‌های امنیتی روسیه با هکرها

موفقیت روسیه در دفاع از حریم اطلاعاتی این کشور در برابر هکرها

سرویس امنیتی جمهوری فدرال روسیه موسوم به FSB برای مقابله با این گونه حمله‌ها و اتخاذ روش‌های نوین محافظتی، از  بدافزارها و نرم‌افزارهای جاسوسی به شکلی تدافعی استفاده می‌کند. یعنی کارشناسان حاضر در FSB خود سیستم‌های اطلاعاتی روسیه نفوذ کرده و میزان آسیب پذیری آن‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. البته تعدادی از سازمان‌های حقوق بشر بین المللی معتقدند: این اقدامات سرویس امنیتی جمهوری فدرال روسیه تنها برای دفاع از شبکه‌های اطلاعاتی این کشور نبوده و برای رصد و بایکوت مخالفان دولت روسیه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

جنگ سخت دستگاه‌های امنیتی روسیه با هکرها

شاید در وهله اول شیوه روس‌ها برای ارتقا امنیت شبکه‌های اطلاعاتی خود جاه‌طلبانه به نظر برسد ولی با توجه به حجم گسترده حملات سایبری به سیستم‌‎های رایانه‌ای این کشور، دولت‌مردانه روسیه ملزم به انتخاب بهترین روش‌های محافظتی هستند. ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که FSB در تمامی ماموریت‌های خود از زمان آغاز فعالیت در سال ۲۰۱۲ میلادی تا کنون نیز موفق نبوده است. به عنوان مثال حمله گروه 0v1ru $ تا حدودی از موارد ناکامی FSB در مقابله با هکرها است. 

انتهای پیام/

شکست هکرها در سرقت اطلاعاتی از سازمان جاسوسی روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.