مقیمی با اشاره به اینکه هدف اصلی تحریم در صنعت، حوزه خودرو بود، گفت : چالش در حوزه صنعت خودرو از سایر صنایع بیشتر بوده است لذا شرایط برگزاری نمایشگاه را به گونه ای طراحی کردیم که نیازها تامین شود.
وی افزود: اکنون ۳۲ قرارداد با خودروسازان منعقد شده است به طوری که ۳۵ قطعه را به قطعهسازان واگذار کردهایم و برنامه زمانبندی شده آن کاملاً روشن و مشخص است تا توسط قطعهسازان تولید صورت گیرد.
مقیمی با اشاره به اینکه ارزش قراردادهای بسته شده بین تامین کنندگان قطعات خودو دو شرکت پرتیراژ خودروسازی به ۷۴۰ میلیارد تومان میرسد، تصریح کرد: این موضوع در میان سایر خودروسازان هم اکنون به وجود آمده است، چراکه قطعات باید به صورت استاندارد داخل سازی شود، با فرض اینکه ۵۵۰ هزار خودرو تولید در سال برای هر کدام از خودروسازها داشته باشیم، ۸۵ میلیون یورو باعث کاهش ارزبری در کشور میشود.
خباز خاطرنشان کرد: ماهیت ضد استکباری انقلاب ما در سیاستمداران نهادینه نشده است و باور نداریم که به عنوان یک انقلاب ضد استکبار همیشه در جنگ و ستیز با ظالم هستیم و باید بر روی مقوله محکم کردن کمربند تولید بیشتر از اینها کار کنیم.
وی افزود: در بسیاری از موارد ضعف داریم و به سراغ بسیاری از مواد اولیه تولیدی در صنعت نرفتهایم به طوری که از ۲۰ سال پیش خواهش کردیم، قطعاتی که ارزبری بیشتر دارد را لیست کنند، در نتیجه باید صنعتگرانی را که برای این مملکت ارزش قائل هستند را قهرمان ملی کنیم، اما تاکنون اقدامات جدی در این زمینه صورت نگرفته است.
خباز با اشاره به این که قهرمان ملی کسی است که ارزبری را کم کند، تصریح کرد: بخشنامهها در صدور مقررات کامل و دقیق نیست.
خباز با اشاره به وابستگی استراتژی خودروسازی داخلی به خارج از کشور گفت: ما هم مثل آقای نجفی منش خوشبین هستیم، اما ما باید ما میتوانیم را به منحصه ظهور برسانیم. اما وقتی در استراتژی ما نگاه به شرکتهایی مثل رنو و پژو هست و عنان کار به دست آنهاست اقدامی نمیتوان انجام داد.
انتهای پیام/