امسال تعداد خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی در استان همدان به بیش از ۳۵۰ خانوار افزایش یافت.

۳۵۰ خانوار استان همدان متقاضی دریافت فرزند خواندگیحمید رضا الوند، مدیر کل بهزیستی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت: هم اکنون ۲۰ شیرخوار در شیرخوارگاه بهزیستی استان همدان نگهداری می‌شوند که تنها ۴ نوزاد از آن‌ها شرایط واگذاری برای فرزند خواندگی را دارند.

وی از زمینه سازی برای واگذاری این ۴ نوزاد به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی خبر داد و افزود: خانواده‌های دارای شرایط لازم برای نگهداری این نوزادان مشخص و مراحل اداری و قانونی برای واگذاری آن‌ها در دست انجام است و به زودی این نوزادان به آغوش گرم خانواده می‌روند.

مدیر کل بهزیستی استان همدان گفت: پارسال هم ۳۰۰ خانواده متقاضی فرزند خواندگی در استان داشتیم که به ۲۹ خانواده فرزند خوانده تحویل داده شد.

الوند از سپرده شدن ۴ فرزند به خانواده‌ها به عنوان امین موقت هم خبر داد و افزود: این کودکان با حفظ هویت خود به کانون خانواده‌هایی با امنیت بیشتر برای سرپرستی سپرده می‌شوند.

تمام کودکان و نوجوانان نابالغ و افراد بالغ زیر ١٦‌سال که به تشخیص دادگاه، عدم رشد و نیاز آن‌ها به سرپرستی احراز شود می‌توان به فرزندخواندگی سپرد.

گذشتن  ۵ سال از زمان ازدواج‌ از شرایط جدیددر واگذاری فرزندخوانده است .

از سوی سازمان بهزیستی به منظور تسهیل در روند فرزندخواندگی سامانه‌ای آنلاین برای بررسی سلامت روان، سن و سایر عواملی که باید زوجین دارای آن ویژگی‌ها باشند، طراحی شده است.

انتهای پیام/ا

به زودی ۴ نوزاد در استان همدان به فرزندخواندگی سپرده می‌شوند

برچسب ها: بهزیستی ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.