مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از تدوین دانشنامه دفاع مقدس این استان خبر داد.

۸۰ درصد از کار عملیاتی آماده سازی یادمان شیخ صله تاکنون به انجام رسیدبه گزارش      گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، مرادعلی محمدی  اظهار داشت: استان کرمانشاه به لحاظ اینکه نقش مؤثر و تأثیرگذاری در دوران دفاع مقدس داشته است و دومین استان جنگی محسوب می‌شود لازم است در آینده حرکت عظیم راهیان نور کرمانشاه گسترش داده شود.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از کار عملیاتی آماده سازی یادمان شیخ صله تاکنون به انجام رسیده است، بیان کرد: همچنین کار عملیاتی یادمان شهید بهشتی در محور سرپلذهاب به قصرشیرین آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۱۰ عنوان کتاب در مورد دفاع مقدس تدوین شده است گفت: این دانشنامه به عنوان یک سند ماندگار دفاع مقدس در استان کرمانشاه مورد استفاده محققین و نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد برای معرفی جنگ در استان کرمانشاه باید به دنبال مصداق‌های آن باشیم تا بتوانیم عناصر مؤثر در جنگ را معرفی کنیم باید بتوانیم نقش افرادی هم، چون امام خمینی رهبر (ره)، معظم رهبری و شهدای بزرگوار از جمله شهید ادبیان، شهید جعفری و … به صورت مطالب کوتاه در کتابی جمع آوری کنیم و آن را در اختیار نسل جوان قرار دهیم.

 

انتهای  پیام/ز


بیش از ۱۱۰ عنوان کتاب در مورد دفاع مقدس تدوین شده است

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.