معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای یزد گفت: کارشناسان شرکت برق منطقه‌ای یزد موفق به طراحی و ساخت برج‌های ولتاژ ۶۳ کیلوولت متناسب با شرایط آب و هوایی کشور شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، علیرضا رفیعی معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای یزد گفت: به همت کارشناسان شرکت برق منطقه‌ای یزد برج‌های ولتاژ ۶۳ کیلوولت متناسب با شرایط آب و هوایی متوسط کشوری طراحی، ساخته و نصب شد.

رفیعی افزود: طراحی، نمونه‌سازی و تایپ تست چهار تیپ برج جدید رده ولتاژی ۶۳ کیلوولت شامل برج‌های عبوری و زاویه برای پهنه بندی آب و هوایی منطقه متوسط ایران، با توجه به مصوبه کارگروه تخصصی بهینه‌سازی طراحی خطوط و بررسی حریم‌ها و ابلاغ شرکت توانیر به برق منطقه‌ای یزد، در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه فرایند طراحی، نمونه‌سازی و تایپ تست موفقیت‌آمیز این برج‌ها توسط شرکت برق منطقه‌ای یزد و با همکاری شرکت مشاور از اوایل سال ۹۶ شروع شد و در اواخر سال ۹۷ پایان یافت، خاطرنشان کرد: تعداد ۵۰ دستگاه از این نوع برج‌ها برای نخستین بار در خط ۶۳ کیلوولت رستاق یزد– مزرعه کلانتر به طول ۱۴ کیلومتر نصب و برقدار شد.

معاون برق منطقه‌ای یزد با بیان اینکه ۹۰ درصد وسعت استان یزد دارای شرایط آب وهوایی متوسط از لحاظ تولید انرژی و برق رسانی است، اظهار داشت: در مقایسه با برج‌های موجود، مبلغ هفت هزار میلیون ریال در هزینه این خط صرفه‌جویی شد و در مجموع ۱۷ درصد آهن‌آلات مورد نیاز نیز کم شده است.

رفیعی تصریح کرد: با توجه به گستردگی پهنه آب و هوایی منطقه متوسط در سطح کشور بویژه در استان‌های سمنان، کرمان و اصفهان، با استفاده از این برج‌ها در خطوط ساخته شده ظرف پنج سال آینده، صرفه‌جویی حدود ۳۰۰ میلیارد ریالی برای صنعت برق تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/ غ

برج‌های ولتاژ ۶۳ کیلوولت در یزد طراحی و نصب شد

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.