فرماندار آستارا گفت: مرز آستارا از امن‌ترین و فعالترین مرز‌های کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسن رستم زاد، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مرز آستارا از امن‌ترین و فعالترین مرز‌های کشور است، گفت: ریسک قاچاق در این مرز با همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌های متولی برای قاچاقچیان بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه با زمینه سازی اشتغال جوانان، میزان اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن کاهش می‌یابد، افزود: مبارزه با مواد مخدر باید به یک دغدغه اجتماعی تبدیل شده و به لایه‌های مختلف جامعه تسری پیدا کند.

فرماندار آستارا اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در امر مبارزه با مواد مخدر با اولویت پرداختن به موضوع پیشگیری از آسیب‌های ناشی از مصرف مواد، نقش آفرینی کنند.

رستم زاد خاطرنشان کرد: علاوه بر این، رسانه‌ها هم می‌توانند در راستای آگاهی بخشی، توجیه افکار عمومی و پیشگیری از بسیاری آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر نقش بسزایی ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان، جوانان و بانوان بیش از سایر اقشار جامعه در معرض آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر قرار دارند، گفت: متاسفانه اعتیاد باعث سقوط ارزش‌های فرهنگی در جامعه می‌شود به طوری که افراد در معرض اعتیاد حتی بدیهی‌ترین موارد اخلاقی را هم زیرپا می‌گذارند.

فرماندار آستارا تصریح کرد: دولت در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر در ابعاد مختلف بسیار جدی است و برای دستیابی به این هدف از همه ابزار‌ها استفاده می‌کند.

انتهای پیام/ع

بالا بودن ریسک قاچاق در مرز آستارا برای قاچاقچیان

برچسب ها: مواد مخدر ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.