صادقی گفت: انصراف نامزد حقوقدان شورای نگهبان مغایر با شأن حقوق نمایندگانی بود که می‌خواستند به وی رای بدهند.

انصراف کاندیدای حقوق‌دان شورای نگهبان بدون اطلاع رئیس قوه قضائیه صورت گرفتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود صادقی نمانده مردم تهران و عضو فراکسیون امید در جلسه علنی امروز  یکشنبه مجلس با انتقاد از انصراف غلامی یکی از کاندیده‌های حقوقدان شورای نگهبان در جلسه هفته گذشته اظهار کرد: اتفاقی که در روز رای‌گیری برای کاندیده‌های حقوقدان شورای نگهبان رخ داد این بود که یکی از آنها قبل از اینکه نوبت صحبتش برسد، انصراف داد این اتفاق مغایر با شأن حقوق نمایندگان علی الخصوص آنهایی است که می‌خواستند به این حقوقدان رای دهند.

صادقی تصریح کرد: باید از رشته‌های مختلف حقوقی، حقوقدان در شورای نگهبان وجود داشته باشد که در حال حاضر حقوقدان آشنا به حقوق کیفری نداریم، در حالی که آقای غلامی به این موضوع اشراف داشتند.

وی ادامه داد: رئیس قوه قضائیه از انصراف این حقوقدان اطلاعی نداشت و لازم بود که ایشان در جریان قرار بگیرند چرا که اگر قرار بر انصراف بود باید فردی دیگر جایگزین می‌شد.

صادقی خطاب به لاریجانی گفت: بنده نامه‌ای را به شما برای رسیدگی به این موضوع نوشته‌ام، چون این حقوقدان اعلام کرده که انصراف غیر ارادی بوده، پس لازم است که این موضوع بررسی شود همچنین مجلس می‌تواند با اصلاح آیین‌نامه داخلی الزامی صورت دهد که کاندیده‌ها دو برابر تعداد حقوقدان شورای نگهبان باشند تا اگر انصرافی رخ داد شاهد کاهش کاندیده‌ها نباشیم و البته این موضوع که رئیس قوه قضائیه از این موضوع اطلاع نداشته قابل تأمل بوده و باید بررسی شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نماینده مردم تهران گفت: شما اگر پیشنهادی برای اصلاح آیین‌نامه دارید، ارائه دهید و اگر تعداد کاندیدها دو برابر تعداد حقوق‌دانان شود معقول است.

وی افزود: این بار 5 کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان معرفی شدند و یک نفر آنها انصراف داد، در نتیجه نمایندگان باید از بین 4 کاندیدا حقوق‌دانان را انتخاب می‌کردند، لذا باید به موضوع انصراف رسیدگی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه مجلس این کاندیدها به بنده گفت که می‌خواهم به صورت شفاهی انصراف دهم که بنده نپذیرفتم و گفتم انصراف باید به صورت کتبی باشد، البته با بنده و رئیس قوه قضائیه مشورتی صورت نگرفت و بنده اطلاعی نداشتم، لذا باید این موضوع بررسی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار