مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۳۰ تیرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  مهمترین حوادث امروز یکشنبه ۳۰ تیرماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۱ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در جویبار

 سرهنگ سید جعفر ساداتی سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از کشف ۲۱ هزار و ۹۸۰ نخ سیگار خارجی قاچاق در شهرستان جویبار خبر داد.

وی افزود: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خصوص قاچاق کالا‌های گمرکی و دخانی ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان جویبار در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در امرتوزیع و فروش سیگار خارجی قاچاق فعالیت گسترده دارد، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

 سرهنگ  سید جعفر ساداتی گفت : با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی متهم و محل نگهداری کالا‌های قاچاق که در منزلش بوده شناسایی شد.

سرپرست پلیس آگاهی مازندران افزود: با هماهنگی قضائی، منزل متهم مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت و در نتیجه ۲۱ هزار و ۹۸۰ نخ انواع سیگار‌های خارجی قاچاق به همراه ۱۵ بکس تنباکو و ۴ بسته توتون گشف شد.

وی گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی کشفیات ۱۵۰ میلیون ریال برآرود شده که در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و در حال رسیدگی است.

جریمه ۲۹۰ میلیونی قاچاقچی چوب در ساری

یدالله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مازندران از جریمه قاچاقچی چوب خبر داد و گفت: با ارسال پرونده ۲ تن چوب تاغ قاچاق که توسط مامورین نیروی انتظامی در حین گشت وکنترل راه‌ها کشف گردید جهت رسیدگی به این اداره کل ارسال شد

وی افزود: شعبه پنجم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا وارز شهرستان ساری پس از بررسی و احراز تخلف، متهم پرونده را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت ۲۹۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران گفت: مبلغ جریمه از متهم وصول و کالای مکشوفه به نفع دولت ضبط شد.

دستگیری سارقان زورگیر در قائم شهر

سرهنگ حمید رضا فرهودی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از دستگیری ۲ سارق زورگیر و شرور سابقه دار در این شهرستان خبر دادو گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تردد خودرو سرقتی در سطح شهرستان، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ماموران پلیس امنیت عمومی موفق شدند، سارقان خودرو را شناسایی و در عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کنند.

سرهنگ فرهودی، گفت: ماموران در ادامه تحقیقات پلیسی با بررسی سوابق متهمان به سرقت دریافتند، این افراد از افراد شرور و سابقه دار و تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی به اتهام درگیری و شرارت با سلاح شکاری در سطح استان هستند.

جانشین انتظامی شهرستان قائم شهر، افزود: با دریافت این اطلاعات متهمان که معتاد به موادمخدر صنعتی هستند، پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

تولد نوزاد عجول در آمبولانس ١١۵ بابل

غلام نیا روشن سخنگوی اورژانس ۱۱۵ بابل گفت: ۳:۵۵ دقیقه بامداد طی گزارشی با مرکز دیسپچ سازمان اورژانس بابل مبنی بر درد زایمان مادر ۲۰ ساله در خیابان کشاورز گزارش شد.

وی افزود: پس از دریافت این گزارش بلافاصله مرکز دیسپچ سازمان اورژانس بابل تکنسین‌های پایگاه دانشگاه آقایان عبدالحمید تقی بائی و حسین مهدی پور را به محل حادثه اعزام کرد.

غلام نیا روشن گفت: تکنسین‌های های اورژانس در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شدند؛ که مشاهده کردند مادری با دردشدید زایمان است و پس ازاقدامات لازم برای زایمان در داخل امبولانس ۱۱۵با موقفقیت انجام شد و بعد از انجام درمانی از قبیل سرم و اکسیژن تراپی و کنترل خونریزی و مدیریت راه هوایی و اقدامات حمایتی برای نوزاد انجام گرفت و سپس مادر و دختر در سلامتی کامل به بخش زایمان بیمارستان ایت اله روحانی تحویل شد.

ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۳ کیلوگرم تریاک به نوشهر

سرهنگ  قاسم محمدی فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۳ کیلوگرم تریاک طی یک عملیات پلیسی موفق در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی شهرستان نوشهر در راستای مبارزه شبانه روزی با قاچاقچیان مواد مخدر، از فعالیت باندی که اقدام به جا به جایی مواد مخدر می‌کردند، مطلع شدند.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی پس از اقدامات تخصصی و اشراف اطلاعاتی، روز گذشته خودرو پژو ۴۰۵ متعلق به اعضای این باند را که قصد انتقال مواد از محور یکی از استان هلی همجوار به شهرستان نوشهر را داشت، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

سرهنگ محمدی گفت: سوداگران مرگ پس از مشاهده ماموران، با عدم توجه به ایست مأموران قصد فرار داشتند که پس از تعقیب و گریز، بالاخره خودرو مذکور توقیف و ضمن دستگیری راننده خودرو، ماموران در بازرسی از خودرو، موفق به کشف ۳ کیلوگرم تریاک که به صورت حرفه‌ای در زیر صندلی اتومبیل و صندوق عقب جاسازی شده بود شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر افزود: نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی دقیق و تلاش شبانه روزی وناامن کردن جاده‌ها برای سوداگران مرگ اجازه نخواهد داد که قاچاقچیان و مخلان امنیت عمومی به اهداف پلید خود دست پیدا کنند.

سارق اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت در بابل دستگیر شد

  سرهنگ سیدمحسن جعفری فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق اماکن خصوصی، ساختمان‌های نیمه کاره و انباری ساختمان‌ها با ۲۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، ساختمان‌های نیمه کاره و انباری ساختمان‌ها در سطح شهرستان بابل، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی و تقویت گشت‌های کنترلی در حوزه‌های استحفاظی این شهرستان، سارق را شناسایی کردند.

سرهنگ جعفری، گفت: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، در عملیاتی ضربتی متهم دستگیر شد و در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۲۰ فقره سرقت، شامل سرقت از اماکن خصوصی، ساختمان‌های نیمه کاره و انباری ساختمان‌ها در این شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل،از کشف مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه از مخفیگاه متهم خبر داد و افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و تحقیقات پلیس در این ارتباط ادامه دارد.

ویبا اشاره به اینکه رعایت مسائل امنیتی، هشدار‌های انتظامی و استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب از مهمترین عوامل پیشگیری از سرقت به شمار می‌روند به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و افرادی که بی جهت در محدوده زندگی آنان پرسه می‌زنند مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

سارقان سیم برق با ۱۴ فقره سرقت در رامسر

 سرهنگ علی قیصری  فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از دستگیری سارقان منزل و کابل مخابرات با ۱۴ فقره سرقت خبر داد وگفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل مخابرات در حوزه سرزمینی این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، متهم به سرقت ساکن رامسر و از سارقان سابقه دار شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر، گفت: متهم در تحقیقات پلیس، ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شد، اما در ادامه با توجه به شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی و ۱۴ فقره انواع سرقت از جمله سرقت منزل، کابل و مخابرات با همکاری دو همدستش اعتراف کرد.

سرهنگ قیصری از دستگیری همدستان سارق در دو عملیات جداگانه و غافلگیرانه خبر داد و افزود: اموال مسروقه از متهمان کشف شد و متهمان پس از تشکیل پرونده به دادسرا اعزام و با قرار مناسب روانه زندان شدند.

وی از اجرای طرح پاکساری نقاط آلوده و جمع آوری معتادان در این طرح خبر داد و افزود: در این طرح ۲۵ معتاد و یک خرده فروش موادمخدر دستگیر و مقادیری موادمخدر از متهمان کشف شد.


انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.