رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: صلاحیت قانونی کمیته اخلاق درباره رسیدگی به حواشی فینال جام حذفی برای ما محرز بود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره تبرئه شدن حیدر بهاروند، سعید فتاحی و عبدالکاظم طالقانی از سوی این کمیته بیان کرد: این حکم بالغ بر ۱۳ صفحه است و در آن به تمام جوانب پرونده و پیشنهاد‌هایی که اجرای آن‌ها برای رفع مشکلات ورزشگاه‌ها لازم است پرداخته ایم. تمام جزئیات حکم و صفحات آن را هم روی سایت فدراسیون فوتبال قرار دادیم تا همه مردم در جریان قرار بگیرند.

صالحی درباره صلاحیت کمیته اخلاق برای ورود به پرونده حواشی فینال جام حذفی تصریح کرد: طبق آئین نامه کمیته اخلاق، مسئولان این کمیته می‌توانند به برخی مسائلی که درون زمین رخ داده است مانند تبانی هم رسیدگی کنند. بررسی بحث تبانی در صلاحیت خاص کمیته اخلاق است. نباید و نمی‌توانیم مرز بین صلاحیت کمیته اخلاق و کمیته انضباطی را صرفا در محدوده جغرافیای داخل و بیرون زمین محدود و محصور کنیم.

او افزود: در زمینه صلاحیت ارکان قضائی فدراسیون فوتبال ساعت‌ها بین اعضای این کمیته‌ها بحث و بررسی شده است. حدود یک ساعت دفاعیات فتاحی، بهاروند و طالقانی را شنیدیم و در نهایت پس از اینکه کمیته اخلاق را در رسیدگی به این پرونده صالح دانستیم، رسیدگی مان را شروع کردیم. اگر این امر صورت نمی‌گرفت کمیته استیناف باید حکم صادر شده از سوی کمیته اخلاق را نقض می‌کرد و پرونده را به کمیته انضباطی فرستاد، اما صلاحیت قانونی کمیته اخلاق برای ما محرز بود.

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره اینکه شنیده می‌شود این کمیته برای تبرئه کردن مسئولان سازمان لیگ و رئیس هیئت فوتبال خوزستان از سوی رئیس فدراسیون و مسئولان دیگر تحت فشار بوده است، گفت: هیچ وقت چنین فشاری روی ما نبوده و نخواهد بود. من ۱۳ سال است در کمیته‌های انضباطی و استیناف فدراسیون فوتبال فعال هستم و هیچ وقت فشاری حس نکردم. همکاران من هم به این موضوع توجه نمی‌کنند. با قاطعیت می‌گویم هیچ وقت توصیه و فشاری روی ما نبوده و حتی درباره این حکم هم وجود نداشته است. حکم خود را براساس محتویات پرونده و با درنظر گرفتن انصاف و عدل صادر کردیم.


بیشتر بخوانید: دادرس: فشاری بر روی ما در پرونده فتاحی و بهاروند نبود/ کفاشیان و ترابیان باید از خودشان دفاع کنند


انتهای پیام/

آخرین اخبار از حواشی فینال جام حذفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار