مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: واحد تولید گاز سوخت پالایشگاه فاز ١٤ پارس جنوبی تا اواخر مهر راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد مشکین فام پس از بازدید میدانی از پالایشگاه درحال ساخت فاز ١٤ پارس جنوبی و جلسه با پیمانکاران این بخش، افزود: فاز ١٤ آخرین و اولویت دارترین طرح باقیمانده پارس جنوبی است که تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز از دو سکوی فاز اول آن محقق شده و دو سکوی باقیمانده نیز تا قبل از فصل زمستان امسال نصب می‌شوند.

وی بیان کرد: برداشت گاز از میدان پارس جنوبی اولویت وزارت نفت است و در فاز ١٤ پارس جنوبی بارسیدن به ظرفیت تولید ٥٦ میلیون مترمکعب گاز ترش، این برنامه تکلیفی به طور کامل محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس ادامه داد: پیش از این در بخش تامین کالا‌های فله‌ای باقیمانده پالایشگاه فاز ١٤ پارس جنوبی عقب ماندگی وجود داشت که تلاش می‌کنیم تا همه این اقلام وارد پالایشگاه شود و واحد‌هایی که تکمیل می‌شوند، سریع‌تر در اختیار گروه راه انداز قرار گیرند.

مشکین فام با اشاره به تکمیل فنی واحد تولید گاز سوخت (واحد١٢٢) پالایشگاه فاز ١٤ پارس جنوبی، گفت: این واحد پیش نیاز روشن شدن مشعل به شمار می‌رود و نخستین واحد پالایشگاهی است که با دریافت گاز از خط سراسری، در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: با عملیاتی شدن این واحد در اواخر مهر امسال، به تدریج سرویس‌های جانبی وارد مدار تولید خواهد شد.

طرح توسعه فاز ١۴ پارس جنوبی به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس با هدف تولید روزانه ۵۶ میلیون و ۶٠٠ هزار مترمکعب گاز ترش و ٧۵ هزار بشکه میعانات گازی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حال اجراست.

تولید سالانه بیش از یک میلیون تن گاز مایع، یک میلیون تن اتان مصرفی واحد‌های پتروشیمی و تولید روزانه ۴٠٠ تن گوگرد از دیگر تولیدات این فاز خواهد بود.

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی هفته پیش، در مراسم نصب سومین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی پیشرفت کلی این فاز را ۸۴/۹ درصد اعلام کرده و گفته بود، بخش خشکی این فاز پیشرفت ۸۱ درصدی دارد و در بخش فراساحل نیز پیشرفت این طرح به ۹۳ درصد رسیده است.

انتهای پیام/ک

فاز ١٤ اولویت دارترین طرح باقیمانده پارس جنوبی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.