نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت:وحدت مسلمانان یک مساله اساسی در جهان اسلام است و موجب هم افزایی درجامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت:وحدت مسلمانان یک مساله اساسی در جهان اسلام است و موجب هم افزایی درجامعه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده افزود: وحدت اسلامی باید بر اساس صدق و واقعیت باشد و از تظاهر در این زمینه خودداری شود.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی کشور نیز گفت: در نظام جمهوری اسلامی هیچ مانعی برای رشد علمی، اقتصادی و دینی اهل سنت در کشور وجود ندارد و در این زمینه اکنون میزان کمک‌های دولتی به طلاب اهل سنت بیشتر از طلاب شیعه است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفیان افزود:علمای استان منشور گام دوم انقلاب اسلامی را برای مردم تشریح کنند و با هوشیاری و هوشمندی باعث استمرار وحدت اسلامی در جامعه شوند.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده سابق، ولی فقیه در هرمزگان نیز گفت: نظام جمهوری اسلامی یک نظام فراگیر و عادلانه است ومتهم کردن آن به تبعیض و بی عدالتی غیر منصفانه است.

وی افزود:طوری حرف نزنید که به استان و اهل سنت ظلم شده است، زیرا باعث القای بی عدالتی نظام در فضای جامعه و ذهن مردم می‌شود.

آیت الله نعیم آبادی گفت:خط قرمز علمای شیعه نفوذ تفکر سلفی گری است و مقابله با آن هیچ مماشاتی نداریم.

شیخ محمد علی امینی از علمای اهل سنت نیز گفت:الگوی وحدت در هرمزگان باید به کشور‌های مسلمان معرفی شود.

وی افزود: مصلحت اسلام در ایجاد همبستگی و وحدت در میان مسلمانان است.

شیخ امینی از مدیران خواست تا از نیرو‌های شایسته اهل سنت در دفتر امور اهل سنت و دستگاه‌های اجرایی بیشتر استفاده شود.

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای انتصاب فرزند مردم هرمزگان در جایگاه نمایندگی، ولی فقیه در استان تشکر می‌کنیم.

وی افزود: از نماینده، ولی فقیه در استان می‌خواهیم که مشکلات بهداشت ودرمان، آموزش و پرورش و موضوع برگشت درآمد مازاد استان را پیگری و در ارتقای و حل این مشکلات به مسولان و نمایندگان کمک کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان نیز گفت: استکبار جهانی و دشمنان بدنبال ایجاد تفرقه و توطئه میان مسلمانان هستند و در این راه از انواع توطئه‌ها و دسیسه‌ها استفاده می‌کنند.

میرزاد افزود: به علت شرایط خاص کشور بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت داریم.

حجت الاسلام احمد رضا باوقار مسئول جدید دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت نیز گفت:دین اسلام باعث شد تا مسلمانان در اوج تمدن قرار گیرند و به مدت ۶۰۰ سال مسلمانان مربیان اخلاق اروپایی شدند.

وی تقویت روحیه تعامل باعلمای اهل سنت و تفکر تقریبی را مهمترین ماموریت‌های کاری خود اعلام کرد.

در پایان مراسم حجت الاسلام احمد رضا باوقار به سمت مسئول جدید دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت انتخاب شد و از زحمات حجت الاسلام رضایی مسئول سابق قدردانی شد.

حجت الاسلام باوقار پیش از این مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان هرمزگان بود.

انتهای پیام/ز

معرفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.