انتقال صادقانه داشته هاي چندين ساله ما از مفاهيم عاشورايي با هدف تكان دادن فرهنگ جامعه و شكل گيري يك انقلاب فرهنگي كارآمد،به منزله اداي دين ما به اين واقعه تاريخ ساز است.

به گزارش خبرنگار بخش ادب باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛در هفتمين نشست از سلسله نشستهاي "عاشورا تجسم قرآن "با عنوان "انتشار آثار متقن،‌راهكار ترويج فرهنگ صحيح عاشورا"،كه امروز با حضور مجتبي رحماندوست،دبيركل سازمان حمايت از فلسطين و حسن تفكري مدير انتشارات كاتبان وحي و رئيس سابق انتشاران تلاوت در خبرگزاري قرآني ايران،‌(ايكنا) برگزار شد؛مجتبي رحماندوست،دبير كل سازمان حمايت از فسلطين؛ كربلا و عاشورا را در برگيرنده همه چيزهايي از حيث مردم شناسي،‌سوگ و حماسه دانست و گفت:بنابراين عاشورا تمامي ژانرهاي ادبي و هنري را درخود گنجانده و حق محض است.

وي با اشاره به ظرفيت بالاي كربلا و واقعه عاشورا،افزود:هنر در زمان درآمدن به خدمت پديده هايي چون عاشورا و قيام امام حسين(ع) ارتقا يافته و بيش از پيش به زيبايي ها مزين مي شود.

دبيركل سازمان حمايت از فلسطين اظهار داشت:بنابر نقش وقايعي چون عاشورا در تزيين هنر و هنرمند با زيبايي هاي انكارناپذير تاريخي و ادبي،‌افراد فعال در حوزه هاي هنري و ادبي وابسته به چنين وقايعي در زمان پردازش به آنها از نظر محتوا كم نمي آورند.

رحماندوست به غيرقابل قبول بودن عذر افراد فعال در حوزه ادب و هنر عاشورايي اشاره كرده و گفت:اگر كربلا به معناي انتقال صادقانه داشته هاي چندين ساله ما با هدف تكان دادن فرهنگ و شكل گيري انقلاب فرهنگي،اطلاع رساني شود؛تمام كار انجام شده است.

وي افزود:استفاده از قالب هايي شعري محكم و برخوردار از حداكثر توانايي ادبي و هنري به خصوص اشعار حس برانگيز و قوي با توجه به ريشه اينگونه آثار در تاريخ ادبيات كشور؛ بهترين راهكار براي انتقال صحيح مفاهيم عاشورايي است.

دبيركل سازمان حمايت از فلسطين با اشاره به توانايي بالاي يك بيت شعر در به حركت درآوردن يك جامعه،اظهار داشت:آثار عاري از بعد سوم،‌متقن نبوده و خرافي به حساب مي آيند.

رحماندوست تصريح كرد:قالبهايي چون داستان كوتاه،داستان بلند،‌رمان و زندگينامه داستاني،‌در بيان مباحث و مفاهيم عاشورايي توانا هستند.

وي به تاثير توانايي افراد متكي برداشته هاي متقن درحوزه هاي هنري و ادبي در خلق داستان هاي عاشورايي كيفي اشاره كرده و گفت: انقلاب هاي ضد استبدادي با تحريك قوه محركه اي چون خلق داستانهاي كيفي عاشورايي شكل مي گيرند.

دبير كل سازمان حمايت از فلسطين خاطرنشان كرد:آثار متقن،توانايي بالايي در ترويج فرهنگ صحيح عاشورايي دارند.

*حركت در جهت آگاهي بخشي به مردم، خلق آثار متقن را به دنبال دارد

همچنين؛حسن تفكري،مدير انتشارات كاتبان وحي و رئيس سابق انتشارات تلاوت به عنوان يك قاري قرآن،‌فعال قرآني و ناشر گفت: عاشورا و قيام امام حسين(ع) با توجه به ذكر مصيبت در طول 1400 سال و نگارش آثار فراوان،به ياد ماندني بوده و از ظرفيت بالايي برخوردار است.

وي افزود:در صورت تمركز بر روي مبحث نقش امام حسين(ع) در زنده كردن اسلام،مي توان قيام امام سوم شيعيان را سرمنشا قيام هاي ديگر و معجزه الهي دانست.

مدير انتشارات كاتبان وحي با اشاره به تلاش دشمنان در دور كردن قيام عاشورا از هدف خود،‌اظهار داشت:دشمنان با تجلي هرچه بيشتر ابعاد حزن و مظلوميت نهفته در واقعه عاشورا و همراهي آن با برخي از نقل هاي دروغين،‌مردم معتقد براين واقعه را از اهداف واقعي امام حسين(ع) دور مي كنند.

تفكري تصريح كرد:بنابر قرارگيري ورود خرافه گرايي به وادي اعتقادات مسلمانان به وقايع تاريخ اسلام و بخصوص عاشورا در زمره اهداف دشمنان،صحبت با زبان روز و حركت در جهت آگاهي بخشي به اقشار مختلف جامعه،خلق آثار متقن عاشورايي را به دنبال دارد./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار