همزمان با هفته بهزیستی همایش بزرگ پیاده روی معلولین در نیشابور برگزار شد.

همایش بزرگ پیاده روی معلولین در نیشابور برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، صدر رئیس اداره بهزیستی نیشابور در حاشیه این مراسم گفت: همایش بزرگ پیاده روی و ویلچر رانی ویژه معلولین همزمان با هفته بهزیستی با حضور مسئولین شهرستان و جمع کثیری از جامعه معلولین شهرستان نیشابور برگزار شد و مسئولین نیشابوری با نشستن بر روی ویلچر از نزدیک با مشکلات افراد دارای معلولیت آشنا شدند.

وی تصریح کرد: تنها ۳۰ درصد معابر شهری نیشابور برای جامعه معلولین ما بهسازی شده است و ۷۰ درصد باقی مانده که شامل تمامی فضا‌های عمومی و ادارات می‌شود نیازمند توجه‌بیشتر مسئولین هستیم.

رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: مناسب سازی تنها برای افراد معلول نیست بلکه تمامی افراد جامعه ممکن است در مقاطعی به دلیل آسیب‌های مختلف بخشی از توانایی خود را از دست بدهند و همه نیز به سن سالخوردگی می‌رسند، لذا توجه به این مهم امری ضروری است.

صدر هدف از برگزاری این مراسم را حساس‌تر شدن مسئولین، تغییر نگاه عموم جامعه و از انزوا خارج شدن معولین دانست و افزود: نادیده گرفتن معلولین جامعه باعث می‌شود از این‌جامعه با استعداد در حوزه تولید، بهره وری و اشتغال بی بهره بمانیم.

شهردار نیشابور نیز در این مراسم گفت: شهرداری برخی فعالیت‌ها را جهت بهسازی معابر شهری انجام داده است، اما امروز خودم شرایط سخت تردد معلولین در شهر را تجربه کردم و از این پس برای مهم بیشتر تلاش خواهیم کرد. علی نجفی افزود: برای تردد راحت‌تر معلولین به زودی اتوبوس ویژه معلولین را راه اندازی خواهیم کرد.

حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک هفته بهزیستی به جامعه معلولین نیشابور گفت: در حال بررسی طرح مناسب سازی مسیر‌های رفت و آمد برای معلولین در مجلس هستیم تا معلولین از حداقل حق خود برای انجام دادن کارهایشان بهره‌مند باشند و خوشبختانه اغب سازمان‌ها به اهمیت این موضوع پی برده اند.
 
وی تصریح کرد: سال گذشته با مصوبه مجلس یارانه‌های معلولین افزایش داشت، اما با توجه به تورم جامعه ارزش آن‌پایین آمده و باید برای افزایش آن دوباره تلاش کنیم.
 
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: با غربال مناسب فرزندان تازه به دنیا آمده یا قبل از تولد باید از معلولیت‌های بیشتر جلوگیری کنیم که البته هم اکنون بررسی‌های ژنتیکی گران است و باید به سمت استفاده بهینه از آن برویم.
 
انتهای پیام//س.ح
 

همایش پیاده روی معلولین و جانبازان نیشابوری

برچسب ها: بهزیستی ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.