عضو هیأت علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: مجوز نمایندگی بال‌شوله (مدرسه توپ) در دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی اخذ گردید.

مجوز نمایندگی بال‌شوله از دانشگاه هایدلبرگ آلمان، اخذ شدبه گزارش  خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  بهروز ابراهیمی عضو هیأت علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته، مجوز نمایندگی بال‌شوله (مدرسه توپ)، از پروفسور کلاوس روت از دانشگاه هایدلبرگ آلمان، اخذ گردید.

وی در ادامه افزود: با توجه به کارایی پروژه بال‌شوله هایدلبرگ در ارتقاء تندرستی و کیفیت تحرک کودکان و نوجوانان و پیرو مذاکرات اولیه با بخش روابط بین الملل دانشگاه رازی و به همت دکتر زرافشانی، مذاکره با طرف آلمانی آغاز و در ۲۰۱۹/۰۵/۰۵ مجوز نمایندگی بال‌شوله بین‌المللی هایدلبرگ اخذ گردید و هم‌اکنون در الویت برنامه تابستانی مرکز فناور آکادمی ورزش کودکان و نوجوانان در دانشگاه رازی قرار گرفته است.

ابراهیمی بیان کرد: بال‌شوله هایدلبرگ همکاری‌های علمی خود را در چندین کشورِ غیر اروپایی از جمله؛ برزیل، ژاپن، مکزیک، شیلی و اولین بار در ایران توسعه داده است. الفبای بازی‌ها و تمرینات بالشوله با توجه به فرهنگ، ساختارها و سازماندهی ورزش کودکان آن کشورها به زبان رسمی آنها ترجمه شده است.

وی در خصوص پروژه بال‌شوله اظهار داشت: این پروژه یک اقدام عملی برای توسعه هماهنگی‌های عصبی و عضلانی کودکان است که می‌بایست در آغاز کودکی فرا گرفته شوند، کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال در قالب مهدکودک­‌ها، کودکستان­‌ها، مدارس ابتدایی و باشگاه‌­ها در این پروژه شرکت می­‌کنند. کودکان در این مدرسه آموزش­‌ها و تمرینات لازم را در بسیاری از رشته­‌های ورزشی فرا می­‌گیرند تا از آنها جهت توسعه مهارت­‌های کلامی، فکری، عاطفی، اجتماعی و حرکتی خود استفاده کنند.

 ابراهیمی افزود: برنامه درسی مدرسه توپ، استوار بر دانش علمی نوین در زمینه‌های رفتار حرکتی، فیزیولوژی ورزشی و روانشناسی است. این مدرسه، تحرکی را که کودکان باید به­ طور طبیعی در مراحل اولیه زندگی به آن دست یابند فراهم می‌کند.

وی فراهم کردن اوقات فراغت شاد و دوست داشتنی برای کودکان در قالب طراحی انواع بازی‌های مفرح به‌ویژه برای کودکان کم ­سن، شناسایی و توسعه استعدادهای کودکان و توسعه قابلیت­‌های چند­گانه(جسمانی، مهارت‌های حرکتی و هماهنگی) در کودکان را از جمله اهداف و مزایای بال‌شوله هایدلبرگ دانست.

 ابراهیمی بیان کرد: ماندگاری آموزش­‌های ارائه شده برای مدت طولانی بگونه‌ای که بتوانند قابلیت­‌ها و مهارت­‌های پایه را در قالب تاکتیک­‌ها و تکنیک­‌ها در کودکان توسعه دهند، قابلیت انتقال تجربیات کسب شده در بال‌شوله به ورزش­‌های اختصاصی (توپی) نظیر والیبال، فوتبال، بسکتبال، هندبال، تنیس، اسکواش، هاکی و...، افزایش سطح اعتماد بنفس و عزت نفس در کودکان به ­منظور غلبه بر محرک ‌های مزاحم و تخریب­ کننده­ اجرای کودکان، آماده شدن کودکان برای شرکت در بازی­‌های تیمی و قهرمانی و معرفی تدریجی تمام بازی‌های توپی از دیگر اهداف و مزایای بال‌شوله هایدلبرگ می‌باشند.

 

وی تأکید کرد: "بال­شوله بسیار آسان اجرا می ­شود" و برای کودکان دارای اضافه ­وزن و چاق در سنین مدارس ابتدایی قابل استفاده است.

انتهای   پیام /ز 


کارایی پروژه بال‌شوله هایدلبرگ در ارتقاء تندرستی و کیفیت تحرک کودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.