رییس اداره برق شهرستان شوشتر از تجهیز شبکه برق این شهرستان به کلید کنترل از راه دور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید حمید پیش نماز رییس اداره برق شهرستان شوشتر به نصب ۱۱ دستگاه کلید گازی کنترل از راه دور بر روی خطوط فشار متوسط شبکه برق این شهرستان اشاره کرد و گفت: نصب کلید گازی RTU به منظور قطع و وصل خطوط برق، بدون نیاز به حضور گروه اتفاقات و فوریت‌های برق در محل انجام شد.

وی هزینه تهیه و نصب این کلید‌های کنترل از راه دور را ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: این امر سبب کاهش مدت زمان خاموشی‌های بی برنامه در مواقع بروز نقص در شبکه می‌شود که در نتیجه افزایش رضایت مندی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

پیش نماز تصریح کرد: این کلید‌های گازی در مناطقی از جمله؛ جنب آتش نشانی، ورودی شهرک علم الهدی، ورودی مهر شهر، انتهای شهر سرداران، ورودی شهر شرافت، دروازه ۷۶ هکتاری، خیابان عمار روبروی خوراک دام، خیابان جوادالائمه، ۲۵۰ واحدی، خیابان رجایی شرقی و ابتدای کوی نیرو نصب شده‌اند.

کلید گازی وسیله‌ای برای قطع و وصل خطوط فشار متوسط می‌باشد که به صورت دستی انجام می‌شود، اما کلید گازی آر تی یو یا همان فرمان پذیر از راه دور قطع و وصل را به وسیله فرمان پذیری از اتاق کنترل انجام می‌دهد.

انتهای پیام/گ

تعمیر شبکه برق روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.