مرحله نخست چهاردهمین دوره آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم ۱۷ مرداد سال جاری برگزار می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محسن تقی پور رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری مرحله شفاهی چهاردهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در روز پنج‌شنبه ۱۷ مرداد سال جاری در شهرکرد خبر داد.

وی افزود: در مرحله کتبی ۹۷ نفر از استان در این آزمون شرکت کردند و از این تعداد ۵۳ نفر با دریافت نمره قبولی مجاز به شرکت در آزمون شفاهی شدند.

تقی پور با تشریح جزئیات شرکت کنندگان در چهاردهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک ادامه داد: آن دسته از حافظان ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم که بتوانند هر دو مرحله کتبی و شفاهی را با موفقیت پشت سر بگذارند به ترتیب درجه ۵ و درجه ۴ و درجه ۳ حفظ قرآن کریم اختصاص می‌یابد.

وی اظهار داشت: مدرک درجه ۵ این آزمون معادل دیپلم، مدرک درجه ۴ معادل کاردانی، مدرک درجه ۳ معادل کارشناسی، مدرک درجه ۲ معادل کارشناسی ارشد و مدرک درجه یک معادل دکترای سازمان سنجش کشور است.

تقی پور با اشاره به اینکه امسال حافظان ۵ جزء و ۳ جزء از این آزمون حذف شده بودند، افزود: استان چهارمحال و بختیاری در قبولی مرحله اول این آزمون ۶۴ درصد رشد داشته که این نتیجه بسیار رضایتمند است.

وی مدرک درجه ۲ و یک حفظ قرآن کریم را مربوط به آن دسته از حافظان کل برشمرد که دو مرحله دیگر که شامل مفردات و تفسیر هست را با موفقیت سپری کنند.

به گفته تقی پور؛ مرحله شفاهی چهاردهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم ۱۷ مرداد در اداره امور قرآنی استان به آدرس شهرکرد خیابان کاشانی کوچه ۲۱ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ

۱۷ مرداد زمان برگزاری مرحله شفاهی آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

برچسب ها: قرآن کریم ، آزمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.