فوق تخصص بیماریهای آلرژی و ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آسم در کودکان ۱۰درصد و در بزرگسالان پنج درصد شیوع دارد.

شیوع آسم بین کودکان ۲برابر بزرگسالان استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  دکتر حمید آهنچیان فوق تخصص بیماریهای آلرژی و ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش تازه های تشخیص و درمان آسم گفت: برخی مواقع تشخیص مشکلات گوارشی، ریفلاکس معده و فرو رفتن جسم خارجی داخل ریه با بیماری آسم اشتباه می شود.

وی تصریح کرد: درمان حمله آسم، بررسی جدیدترین گاید لاین های آموزشی، روش های درمانی پیشرفته بسته به شدت آسم، درمان بیولوژیک آسم و عوارض دارویی از محورهای این همایش است.

فوق تخصص بیماریهای آلرژی و ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افزایش ابتلا به آسم گفت: تغییر سبک زندگی و استفاده از مواد آلرژی زا، آلودگی هوا، مواد افزودنی و استرس باعث شیوع آلرژی بین کودکان و بزرگسالان شده است.

دکتر آهنچیان با اشاره به نقش ژنتیک در ایجاد بیماری آسم گفت: در خانواده هایی که بیماری آسم در بین بزرگسالان وجود دارد، این بیماری در کودکانشان بیشتر خود را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در روستاها شیوع آسم کمتر از شهرهاست تصریح کرد: در روستاها به دلیل اینکه مردم با حیوانات ارتباط نزدیک دارند، سیستم ایمنی بدن برای مقابله با میکروب ها فعال شده بنابراین کمتر دچار حساسیت و آلرژی می شوند.

فوق تخصص بیماریهای آلرژی و ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آلرژی در کودکان خانواده های استریل و دچار وسواس بیشتر شیوع دارد و این حساسیت به شکل آلرژی، اگزما و آسم خود را نشان می دهد.

همایش یک روزه تازه های تشخیص و درمان آسم به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز در بیمارستان تخصصی کودکان اکبر برگزار شد.

آسم بیماری التهابی رایج مزمن مجاری هوایی است که ویژگیهای آن علائم متغیر و عودکننده، انسداد برگشت پذیر جریان هوا و اسپاسم برونش است.

نشانه های رایج این بیماری خس خس، سرفه و تنگی نفس است که به سه گانه آسم معروف است.
 
انتهای پیام// ز.م
 

بررسی تازه های تشخیص و درمان آسم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.