مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از شروع مطالعات فاز صفر کوشک عزت آباد ابرکوه در شورای اساتید دانشگاه یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: در جلسه‌ای که با حضور معاونان میراث فرهنگی و سرمایه گزاری سازمان میراث فرهنگی در شهرستان ابرکوه برگزار شد مشکلات کوشک عزت آباد این شهرستان بررسی و مقرر شد مطالعات فاز صفر این طرح در شورایی متشکل از اساتید معماری دانشگاه یزد انجام شود.

فاطمی با اشاره به احداث خیابان در وسط بنای تاریخی کوشک عزت آباد ابرکوه افزود: احداث این خیابان، باغ را به دو قسمت تقسیم و عملا ماهیت این باغ را تغییر می‌دهد.

وی با بیان اینکه باغ‌های ایرانی که نماد هویت ایران هستند اظهار داشت: نگاه حمایتی با هدف حفظ یکپارچگی کوشک عزت آباد اصالت یکی از نمونه‌های باغ سازی در شهر ابرکوه را حفظ خواهد کرد.

باغ عزت آباد ابرکوه، که بیرون از حصار قدیمی شهر قرار گرفته دارای پتانسیل فرهنگی- تاریخی و طبیعی است که با زنده سازی آن پیوند انسان با طبیعت قوام بیشتری می‌یابد و از آنجایی که آسیب‌های جدی به کالبد باغ وارد شده، می‌توان با ارائه این طرح به ساماندهی مجموعه رسید.

گفتنی است؛ ۳۰ کوشک در ابرکوه وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک احیا خواهد شد.

انتهای پیام/ غ 

مطالعات فاز صفر کوشک عزت آباد ابرکوه آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.