دغدغه تمام کسانی که شغل تازه‌ای را شروع می‌کنند دیده شدن و پیشرفت است، اما رموز تحقق این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  تقریبا همه کسانی که کار می‌کنند، دل‌شان می‌خواهد پیشرفت کنند، نتیجه کارشان دیده شود و تحسین شوند. اما این مسیر، همیشه هموار نیست و راه ترقی، خیلی وقت‌ها به آسانی طی نمی‌شود. اگر تازه‌کار هستید و در محیط کارتان فضای رقابتی برای بیشتر دیده شدن حاکم است، خواندن این مطلب می‌تواند کمک‌تان کند که حرفه‌ای رفتار کنید و در دام رفتار‌های ناشیانه و نمایشی نیفتید.

در سکوت و با کیفیت کار کنید!


بیشتر بخوانید: ۸ راهکار طلایی برای پولدار شدن


گاهی وقت‌ها شرایط جامعه و محیط‌های کاری ممکن است ما را به سمت راه‌هایی برای نمایش نادرست کارهای‌مان سوق دهد به نحوی که کارمان را بیشتر از آن چه هست نشان دهیم؛ ممکن است به این منظور شروع به تظاهر کنیم. گاهی بیشتر ماندن در محیط کار و مشغول شدن به کار‌های غیرضروری، وانمود به کار کردن یا گفتگو‌های غیرضروری و غیرتخصصی با افراد مختلف، به این دلیل است که به ما گفته‌اند سعی کنید در معرض افراد مهم سازمان باشید!

دلیل رفتار‌هایی از این قبیل این است که کار‌های فوق، پاداش‌های مادی و معنوی به همراه دارد و عمدتا نتیجه فرهنگ نادرست سازمانی است که کیفیت عملکرد را قربانی می‌کند. توصیه ما این است که کارتان را انجام دهید و سعی کنید بهترین عملکرد خود را داشته باشید، بی‌شک موفقیت‌ها به سمت شما خواهد آمد. البته که پذیرش این دیدگاه نیاز به صبوری و تامل دارد و کار دشواری است.

سخت‌کوشی واقعی در کار، مخاطب خودش را دارد و قطعا بالاخره در هیاهو‌های مختلف، نتیجه تلاش‌هایتان دیده می‌شود بنابراین بهتر است وقت خود را بر توانایی‌های اصلی و نقاط قوت‌تان متمرکز کنید و انرژی‌تان را صرف نمایش کارتان نکنید.

نکته قابل توجه دیگر در این باره این است که جدای از عنوان شغلی، حضور در جلسات مهم، درآمد یا پاداش، حضور در یک گروه و سازمان معتبر، خود نشان‌دهنده ارزشمند بودن شما برای آن شرکت است و چه بهتر که به جای فکر کردن به حاشیه‌های کاری به کیفیت کار و ارزشی فکر کنید که خلق می‌کنید چراکه بقیه موارد محصول جانبی خواهد بود.

نکات خوبی که می‌توانید به جای ارتقای شغلی از خودتان بپرسید این است که «چه کار‌هایی می‌توانم برای رضایت بیشتر مشتریان سازمان انجام دهم؟» یا «چه مهارت‌هایی باید یاد بگیرم تا بتوانم در کارم اثربخشی را افزایش دهم؟»

توصیه نهایی این که تمرکزتان را بر بزرگ‌ترین سرمایه شغلی خود که توانایی شماست قرار دهید و به حاشیه‌های موجود نپردازید، در این صورت در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، در سازمان خود مسیر رشد و پیشرفت را به درستی طی خواهید کرد و در صورتی که به دست تقدیر شرکت‌تان به کار خود ادامه ندهد یا به هر دلیلی امکان همکاری مشترک نداشته باشید، می‌توانید به خوبی مسیر حرفه‌ای خود را طی کنید. برای همه نتیجه گرفتن‌ها صبور باشید و با شکیبایی به ثمر نشستن تلاش‌تان را نظاره کنید.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

چگونه در محیط کار درگیر دام رفتار‌های ناشیانه و نمایشی نشویم؟

برچسب ها: خواندنی ، دانستنی ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۹ ۲۸ تير ۱۳۹۸
یکی ادعا می کرد بین ضرب و جمع فرقی وجود ندارد پرسیدند چطور گفت دو ضرب در دو می شود چهار دو به اضافه دو می شود چهار پس فرقی بین ضرب و جمع وجود ندارد حالا در مورد موفقیت انسان ها درست است که خود انسان تاثیر زیادی دارد ولی خیلی چیز های دیگر وجود دارند که از دست انسان خارج است مثلا ترافیک خشکسالی ارث سیاست تحریم ازدواج بیماری و...
Iran (Islamic Republic of)
ش ه
۱۸:۴۷ ۲۸ تير ۱۳۹۸
آفرین بر شما.