موسس بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر گفت: این بنیاد در ۷۵ کشور جهان به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، غلامرضا محمدی موسس بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر در نخستین آئین نکوداشت مقام والای مادر در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از دامن شیر زنان این خطه شیرمردان این استان در داخل و خارج کشور منشا خیر و برکت هستند.

موسس بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر افزود: از دکتر ملک‌حسینی تجلیل شد اما از مادر وی تجلیل نشد از خانم دکتر وفایی رئیس نظام مهندسی از دکتر سید ضیاء هاشمی و آقای سیاوش فرزندان برومند این استان تجلیل شد اما از مادران آنها تجلیل نشده من خاک پای مادران ایران زمین هستم، من یک روستازاده فقیر بودم اما خدا به من توفیق داد بیایم از مقام مادر تجلیل کنم.

محمدی در ادامه گذری به زندگی کودکیش زد و گفت: من در دشت ارژن فارس در چادر سیاه به دنیا آمدم با پافشاری پدرم و مادرم به خارج کشور رفتم اما وقتی برگشتم همه بودند به غیر از پدرم.مادرم برای من پدر، مشاور، همراه و همدل بود و تصمیم گرفتم کاری برای مادرم کنم.

وی عنوان کرد: روزی به سرای بزرگان (خانه  سالمندان) که رفتم مادر چشم انتظاری را دیدم از او پرسیدیم گفت منتظر بچه‌هایم هستند خیلی وقت است آنها را ندیدم! جرم پدر و مادرانی که در این مکان ها بودند فقط مهر و محبت چیز دیگری نیست.

موسس بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر ادامه داد: پس از این اتفاق تصمیم گرفتم بنیادی به‌نام مادر تاسیس کنم و در حال حاضر در بیش از ۳۰ استان، ۲۳ شهرستان مراسم نکوداشت مقام والای مادر برگزار شد ضمن اینکه ۴ مراسم ملی نکوداشت مادر برگزار کردیم.

وی بیان کرد: در ۷۵ کشور جهان بنیاد مادر ثبت شده و ما در هفته آینده عازم گرجستان هستیم تا آئین نکوداشت مقام مادر را در این کشور اجرا کنیم.

محمدی در ادامه با بیان اینکه در این مدت سه عزیز از دست دادم گفت: پدرم،مادرم که چراغ خانه و حلقه اتصال خانواده بود و جمعی از دوستانم را از دست دادم اما اگر دعای مادران سرزمینم و عشق به آنها نبود هرگز تحمل این مصیبت‌ها را نداشتم.قدر آینه را بدانید که هست/ نه در آن لحظه که افتاد و شکست.

موسس بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر با بیان اینکه مادر قلب هر خانواده است گفت: امان از روزی که این قلب از تپش بایستد. هیچ چیز جای مادر را نمی‌گیرد.

محمدی با بیان اینکه من میلیون‌ها مادر در کشور و خارج کشور دارم، گفت: دست مادران شهدا و مادرانی که فرزندان اسیر داشتند را می‌بوسم چرا که هیچ چیز بدتر و سخت‌تر از انتظار نیست.قدر مادران را بداند نکند پست و مقام و موقعیت اجتماعی ما را از توجه به پدران و مادرانمان غافل کند.

محمدیان در ادامه خطاب به جوانان و نوجوانان گفت: استدعا و خواهش می‌کنم نگذارید دل پدر و مادران بشکند، چرا که سعادت ما در گروی خوشنودی پدر و مادران است، پدر و مادر نمی‌میرد بلکه روح آنها همیشه با ما همراه است و اگر روزی گرفتار شدید به آنها پناه ببرید تا برایتان دعا کنید.

محمدی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: موفقیت هر کسی در گروی ۵ اصل ایمان، امید، تلاش، احترام به دیگران و کمک به دیگران و شرکت در کار خیر است و کار خیر تنها در مادیات و ویژه قشر مرفه نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۲۶ تیر ماه در تقویم بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر به عنوان روز مادر استان کهگیلویه و بویراحمد برای همیشه به ثبت رسید.

 در این مراسم علاوه بر تجلیل از ۱۴ مادر نمونه این استان، نشان بنیاد مادر به استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعطا و از آذر صفایی‌نیا مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری به عنوان مدیر نمونه تجلیل شد.

انتهای پیام/غ

تجلیل از ۱۴ مادر نمونه کهگیلویه وبویراحمد

برچسب ها: بنیاد مادر ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.