معاون حقوقی و امور مجلس وزیر ارشاد گفت: گسترش و تقویت فرهنگ در عرصه بین المللی از اولویت‌های این وزارتخانه است.

تقویت فرهنگ در عرصه بین المللی از اولیت کاری وزارت ارشاد اسلامیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی اصغر کاراندیش، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر ارشاد روز پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به اینکه گسترش و تقویت فرهنگ در عرصه بین المللی از اولویت‌های این وزارتخانه است افزود: اقدامات خوبی در این باره انجام شده است.

وی اظهار داشت: ۲۶ دستگاه، نهاد و شخص حقوقی در عرصه فرهنگ فعالیت می‌کنند و از بودجه دولتی استفاده می‌کنند.

وی با انتقاد از اینکه موازی کاری در عرصه فرهنگ زیاد است، خاطرنشان کرد: نمی‌گوییم یک وزارتخانه متولی فرهنگ است چراکه فرهنگ خاصیت تضارب آرا دارد و این‌ها باید در جایی تجمیع و مدیریت شود.

کاراندیش با اشاره به وجود این خلأ در کشور پیشنهاد داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستگاه حاکمیتی است و از نقش اجرایی بیرون بیاید چرا که پررنگ شدن این بخش ما را از وظایف و رسالت اصلی مان دور می‌کند.

وی فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای تسهیل کار فرهنگ و هنر را ضروری دانست و گفت: با همکاری مجلس و دولت طرح‌های خوبی در دست بررسی برای تصویب است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر ارشاد به رشد فضائل اخلاقی در جامعه اشاره کرد و افزود: وزارت ارشاد در این زمینه عملکرد خوبی دارد که مستمر است.

کار اندیش دیپلماسی فرهنگی را از وظایف مهم وزارت ارشاد بیان و اضافه کرد: گسترش و تقویت فرهنگ در عرصه بین المللی از اولویت‌های این وزارتخانه است که اقدامات خوبی در این باره صورت گرفته است.

 حاشیه سازی در همدان جایی ندارد

مصطفی آزادبخت معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان  به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: دشمن با ایجاد جنگ روانی در پی ناامید کردن مردم است و نقش جامعه هنری و رسانه‌ای برای خنثی کردن این توطئه‌ها در این بین بسیار اثر گذار است.

وی به عزم راسخ دولت برای برگزاری انتخابات پرشور و سالم در استان همدان اشاره کرد و گفت: همه دلسوزان نظام باید دولت را یاری کنند.

آزادبخت با بیان اینکه حاشیه و حاشیه سازی در همدان جایی ندارد خاطر نشان کرد: همه دست به دست هم داده تا وحدت و همبستگی را ترویج و تقویت کنند و رسانه‌ها نیز در این راه یاریگر بوده و هستند.

وی اضافه کرد: در سال انتخابات به فرهنگ و فرهنگسازی نیاز مبرم داریم و جامعه هنرمندان و رسانه‌ها در این باره پیشقدم باشند.

آزادبخت به نقد سازنده رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: توسعه و پیشرفت استان از مسیر نقد منصفانه و سازنده رسانه‌ها می‌گذرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان علت تأخیر در انتخاب مدیرکل را تعدد نیرو‌های توانمند در بخش فرهنگ و هنر ذکر کرد و افزود: درویش نژاد از نیرو‌های جان برکف و ایثارگر دوران دفاع مقدس است که زحماتش سزاوار قدردانی است.

بعد از  پنج ماه از استعفای مدیرکل قبلی  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ، احمدرضا احسانی که ۲۴ سال سابقه خدمت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ریاست هنرستان هنرهای زیبا را در کارنامه خود دارد به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان منصوب شد.

علیرضا درویش نژاد نیز در ۲۲ بهمن سال گذشته به دلایل شخصی از مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان استعفا کرده بود .

انتهای پیام/ج

موازی کاری فرهنگ و هنر مدیریت شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.