رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه دمای هوای زاهدان در شبانه روز گذشته به مرز ۴۲ درجه سلسیوس رسید و گرمترین روز این شهر را از ابتدای سال تاکنون رقم زد.

گرمترین روز زاهدان از ابتدای سال تاکنون ثبت شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان وبلوچستان ؛ محمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: در شبانه روز گذشته بیشینه دمای هوای ۱۲ شهر استان به ۴۰ درجه و بالاتر از آن رسید.

وی با بیان اینکه روز گذشته شهر‌های هامون و هیرمند با دمای ۴۷ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر‌های استان بودند، افزود: با توجه به کاهش شدت جریانات شمالی انتظار می‌رود همچنان گرمای هوا در شمال استان ادامه داشته باشد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های عددی از روز شنبه سرعت وزش باد‌های شمالی در منطقه سیستان افزایش می‌یابد و در نقاط مستعد منجر به خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

دیانتی از تداوم جریان‌های موسمی در نیمه جنوبی استان خبر داد و گفت: تا پایان هفته شرایط برای رشد ابر‌های همرفتی، رگبار و رعدوبرق، صاعقه و وزش باد شدید لحظه‌ای درنیمه جنوبی، برخی نقاط سواحل و ارتفاعات نواحی مرکزی استان مهیا است.

وی با بیان اینکه عمده ریزش‌های این سامانه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رخ می‌دهد، گفت: توصیه می‌شود برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رویداد صاعقه و جاری شدن سیلاب موقت از تردد و استقرار در مناطق مرتفع همچنین در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

انتهای پیام/ع

گرمای هوا در شمال سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار