معاون وزیر خارجه روسیه از مشکلاتی که آمریکا برای صدور روادید بر سر راه وزیر امور خارجه ایران گذاشته است، انتقاد کرد.

انتقاد روسیه از مشکلاتی که آمریکا برای صدور روادید سر راه ظریف گذاشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری روسی تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، به انتقاد از اقدام آمریکا در خصوص ایجاد مشکل در صدور روادید برای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، پرداخت و آن را «آزار سیاسی» خواند.

ریابکوف روز گذشته (چهارشنبه) پس از مذاکرات روسیه-آمریکا با موضوع ثبات استراتژیک در این خصوص گفت مسکو تلاش واشنگتن را برای ایجاد مشکل در فرایند صدور روادید برای ظریف محکوم می‌کند.

او گفت: «ما این اقدام را منفی ارزیابی می‌کنیم. متاسفانه، آمریکا از این شیوه در برابر نمایندگان کشور‌های زیادی استفاده می‌کند، کشور‌هایی که واشنگتن به دلالیل مختلفی با آن‌ها رابطه خوبی ندارد». او در ادامه افزود «در مورد ایران ما شاهد یک آزار سیاسی بودیم».

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: «فکر می‌کنم همکاران ایرانی ما متوجه این موضوع هستند که برای استقلال سیاست خارجی خود باید این بها را بپردازند».

چند روز پیش، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از موافقت خود با اعطای روادید به همتای ایرانی‌اش برای سفر به این کشور خبر داد، اما در عین حال گفت که «محدودیت‌های شدیدی» را برای تردد وزیر خارجه ایران در نیویورک قائل شده است.

این در حالی است که حدود دو هفته پیش، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده بود ترامپ از او خواسته طی چند روز آینده وزیر خارجه ایران را در فهرست تحریم قرار دهد، اما کمی بعد خبر رسید که آمریکا فعلا از این تصمیم عقب‌نشینی کرده است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار