انتخابات هشتمین دوره اعضای هئیت عمومی نظام مهندسی کشور با حضو. معاون وزیر راه وشهرسازی و رییس سازمان نظام مهندسی کشور برگزار شد.

انتخابات هشتمین دوره اعضای هئیت عمومی نظام مهندسی کشور برگزار شد به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد جوان مجیدی دبیر اجرایی انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی کشور در حاشیه برگزاری هشتمین انتخابات نظام مهندسی کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ۳۱ استان در انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی کشور شرکت می‌کنند، اظهار کرد: تمامی اعضای هئیت مدیره استان‌ها که شامل ۳۷۵ نفر می‌شود در ۲۲ اجلاس حضور داشته و با حضور دو سوم اعضا این انتخابات و اجلاس برگزار می‌شود.

وی به نحوه برگزاری انتخابات هم اشاره کرد و گفت: طی یک فرآیند اطلاع رسانی برای ثبت نام کاندیدا صورت گرفت و در بازه زمانی مشخص تمامی مدارک شناسایی و رشته تحصیلی پروانه اشتغال و اعتبار نامه نامزد‌ها بررسی توسط بازرسان بررسی می‌شود.

جوان با بیان اینکه کاندیدا انتخابات نظام مهندسی در ۷ رشته مهندسی شرکت کرده اند گفت: معماری، نقشه برداری، برق، مکانیک، ترافیک، شهرسازی و عمران از جمله رشته‌های مهندسی انتخابات این دوره هستند.

دبیر اجرایی انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی کشور تصریح کرد: بیشترین رشته برای کاندیدا شدن عمران است و در این دوره برای رشته برق ۱۲ نفر، ترافیک ۶نفر، شهرسازی ۵ نفر، عمران ۳۷ نفر، معماری ۱۹ نفر مکانیک۹ نفر و نقشه برداری ۶ نفر که در مجموع ۹۴ نفر برای این انتخابات کاندید شده اند.

جوان با بیان اینکه ۱۲۲ نفر برای این انتخابات ثبت نام کرده بودند که تعداد زیادی از آن‌ها انصراف داده اند، افزود: نامزد‌ها می‌توانند تا نیم ساعت پیش از برگزاری انتخابات انصراف دهند.

وی ادامه داد: این انتخابات کاملا الکترونیکی است و با طراحی یک نرم افزار که طبق قانون و آیین نامه اجرایی و با توجه به استسفاریه وزارت راه وشهرسازی و تاییده ان‌ها طراحی شده است.

جوان تاکید کرد: این نرم افزار  برای رای دهندگان کاملا ساده و راحت طراحی شده و اعضا بعد از احراز هویتشان و ارائه کد ملی می‌توانند نامزد‌های خود را در  ۷ رشته و یا کمتر انتخاب کنند.

دبیر اجرایی انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی کشور افزود: در صورت تمایل رای دهندگان می‌توانند به مرحله قبل باز گردنند، اما باید تمامی صفحاتی که برای این انتخابات طراحی شده را مشاهده کنند. همچنین در این نرم افزار گزینه‌های تعویض و یا حذف کاندیدا هم برای رای دهندگان تعبیه شده است.

جوان توضیح داد: آرا در این دوره کاملا به صورت الکترونیکی توسط نرم افزار شمارش می‌شود و فردا در جلسه هئیت عمومی به صورت کاملا رسمی اعلام می‌شود و در صورت درخواست تجدید نظر مجددا بررسی می‌شود.

دبیر اجرایی انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی کشور با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی در ۳ دهه فعالیت‌های خود توانسته اقدامات بسیار موثری در حوزه ساخت وساز انجام دهد گفت: در طول این ۳ دهه سازمان نظام مهندسی رشد چشم گیری داشته و توانسته مقررات ملی در حوزه ساختمان را ترویج دهد.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا توانسته ساخت وساز‌های بسیار زیادی را در این بخش رونق دهد.

جوان ادامه داد: نیاز امروز صنعت ساختمان تغییر در رویکرد و نگرش به ضرورت‌های معاصر همگام با رشد و توسعه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در دنیا و انقلاب صنعتی چهارم و نسل جدید ساخت وساز را بیش از پیش ضروری می کند.

وی افزود: انتظار می رود در هیئت عمومی اجلاس ۲۲ با همکاری تمامی اعضا محور‌های نوگرایانه‌ای در محتویات قطعنامه پایانی اجلاس و با توجه به ضرورت‌های زمان معاصر شاهد گفتمان جدیدی در ادبیات مهندسی کشور باشیم.

جوان با بیان اینکه ساختمان به عنوان با ارزش‌ترین کالای سرمایه‌ای کشور به شمار می‌رود که صفر تا ۱۰۰ آن توسط مهندسان متخصص طراحی می‌شود افزود: تمامی مراحل ساخت یک واحد مسکونی از طراحی تا اجرا و نگهداری آن حاصل هنر و خلاقیت تمامی مهندسان ایرانی است.

دبیر اجرایی انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی کشور تصریح کزد: با توجه به آنکه امسال سال رونق تولید نام گذاری شده است باید با همت و توان مهندسان ایرانی بتوانیم این حوزه را رونق دهیم.

بر اساس این گزارش ،رای گیری برای انتخاب ۳۲ نفر نامزد‌های مورد نظر اعضای هیئت عمومی از ساعت ۴ بعد از ظهر امروز آغاز شده و به مدت پنج ساعت ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: صدور پایان کار بدون شناسنامه فنی و ملکی ساختمان غیرقانونی است 


در سالن محل معرفی نامزد‌ها در حال حاضر، آقای دکتر حسینی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، مهندس نویریان مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی، دستگاه نظارت بر انتخابات و همچنین اعضای هیئت اجرایی و هیئت داوری وجود دارند.

براساس این گزارش شب گذشته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم درباره انتخابات نظام مهندسی اظهار کرد: جامعه مهندسی در جهت رشد و تعالی کشور گام‌های بالنده بردارد.

وزیر راه وشهرسازی اعتبار جامعه مهندسی را بحث بسیار مهمی دانست و ادامه داد: باید در راستای آن گام‌های اساسی برداشته شود و بتوان بدین طریق اعتماد را در جامعه افزایش داد.

اسلامی ادامه داد: امروز دوره‌ای است که مهندسی و کسب و کار باید با هم و در یک راستا گام بردارد. در دوره‌ای از تاریخ به سر می‌بریم که نیاز به حرکت جهشی در کشور وجود دارد که این حرکت نیازمند از خود گذشتگی و تلاش مضاعف دارد.

وی ارتقای قابلیت در رشته‌های مهندسی را در زمره فوری‌ترین نیاز‌های کشور عنوان کرد و توضیح داد: جامعه مهندسی کشور جزو جوامع فرصت‌ساز و زندگی آفرین است؛ که می‌تواند به واسطه تنوع رشته‌هایی که در آن وجود دارد پیشرفت کشور را محقق کند و موجب عزت ملی و غرور ملی شود.

انتهای پیام/

رشته عمران رکود دار کاندیدای انتخابات شد

 

برچسب ها: مسکن ، نظام مهندسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار