مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد؛

آغاز سال تحصیلی جدید با جذب ۲۴۰معلم در استان سمنان

محمد دستورانی گفت: با برگزاری آزمون استخدامی، ۲۴۰معلم برای آغاز سال تحصیلی جدید جذب آموزش و پرورش این استان خواهند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۴۷ درصد دانش آموزان استان سمنان در شرق این استان تحصیل می‌کنند، پس سهم قابل توجهی از استخدامی‌های امسال این اداره کل به شرق استان اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان هم برای پذیرش و تربیت دانشجو معلم ظرفیت خوبی دارد، تاکید کرد: تا سال ۱۴۰۴ تعداد زیادی نیرو بازنشسته خواهند شد که از طریق ماده ۲۸ قانون آموزش و پرورش و آزمون ورودی معلم جذب خواهد شد.

وی ادامه داد: عده‌ای از این نیرو‌ها در دانشگاه فرهنگیان دوره خواهند دید و تعدادی هم دانشجو معلم هستند که همیشه سهم شرق استان سمنان بیشتر است.

دستورانی گفت: توزیع اعتبارات و امکانات عادلانه و بر مبنای شاخص جمعیت دانش آموزی و ضریب پراکندگی استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: کمک به مدرسه‌ها داوطلبانه است و هیچ مدیری حق ندارد به اجبار از والدین دانش آموزان برای ثبت نام کمک مالی طلب کند.

دستورانی افزود: والدین دانش آموزان در زمان ثبت نام فقط برای کتاب‌های درسی، سنجش و سلامت و بیمه دانش آموزی طبق مصوبه قانونی مبلغ تعیین شده را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه کارشناس ارزیابی عملکرد و بازرسی اداره آموزش و پرورش آماده دریافت و رسیدگی به تخلفات و شکایت‌های احتمالی از مدیران مدارس هستند، تاکید کرد: با هرگونه تخلف در این حوزه پس از بررسی برخورد قاطع خواهد شد.

وی به ظرفیت‌های خوب ورزشی در مدارس و دانشگاه‌های شاهرود اشاره کرد و افزود: وجود امکانات، زیرساخت ها، همدلی مسولان استان و شهرستان شاهرود موجب شد نخسین بار ورزش دانش آموزان کشور در شاهرودبرگزار شود.

دستورانی با بیان اینکه در ۲ نوبت ناظران فدراسیون ورزشی از امکانات و فضا‌های ورزشی شاهرود برای برگزاری نخستین دوره ورزشی دانش آموزان کشور در شاهرود بازدید کرده اند، ادامه داد: استاندار سمنان و معاون استاندار و فرماندار شاهرود به عنوان رئیس و نایب رئیس عالی این دروه از مسابقات هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: برپایی این دوره از مسابقات دانش آموزی کشور در شاهرود در ۴۰ سال گذشته با این سطح گسترده سابقه ندارد و امیداست این حرکت آغازی برای برگزاری رویداد‌های عظیم ورزشی دیگر آموزش و پرورش در این استان باشد.

تعداد ۶۵۴ ورزشکار، مربی و سرپرست در قالب ۵۰ گروه ورزشی از ۳۲ استان کشور در مسابقات کشوری دانش آموزی در شاهرود شرکت می‌کنند.

این دوره از مسابقه‌ها در ۲ رشته فوتسال و والیبال دختران ۲۰ تا ۲۶ مرداد ۹۸ برای نخستین بار به میزبانی استان سمنان برگزار می‌شود.

در این دوره از مسابقات کشوری دانش آموزی بیش از ۲۵۰ داور، ناظر و عوامل اجرایی حضور دارند که داوران و سرپرستان این رویداد ورزشی از نخبگان علمی و ورزشی کشور هستند.

دراستان سمنان حدود ۱۲۰ هزار دانش آموز تحصیل می‌کنند که از این میزان، ۳۱ هزار دانش آموز سهم شهرستان شاهرود است که در ۵۰ پیش دبستانی، ۱۷۶ مدرسه دولتی و ۳۲ مدرسه غیر دولتی درس می‌خوانند.

انتهای پیام / م

هیچ مدیری حق ندارد به اجبار از والدین دانش آموزان برای ثبت نام کمک مالی طلب کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار