ناجیان غریق از اول خردادماه تاکنون موفق به نجات ۵۱۲ نفر در آب‌های ساحلی مازندران شدند.

کریمیان رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه طرح سالم سازی دریا از اول خردادماه در آب‌های ساحلی استان اغاز شده است و تا شهریور ادامه دارد، گفت: ناجیان غریق در این مدت موفق به نجات ۵۱۲ نفر در آب‌های ساحلی مازندران شدند.
 
وی افزود: از این تعداد غریق ۳۸۳ مرد و ۱۲۹زن بودند که از امواج سهمگین خزر نجات یافتند.
 
کریمیان با بیان اینکه از اول خرداد ماه تاکنون هشت مرد و یک زن در آب‌های ساحلی بابلسر، عباس آباد، نوشهر، بهشهر در خارج از طرح دریا غرق شدند، گفت: دو نفر نیز در اثر حوادث دریایی در آب‌های ساحلی بابلسر و عباس آباد جان باختند.
 
رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران وضعیت دریا در سه روز گذشته نیمه ارام بود، افزود: دیروز ۱۲ نفر در اب‌های ساحلی استان نجات یافتند که از این تعداد هفت نفر زن و پنج نفر مرد بودند.
 
وی گفت: یک جوان ۱۹ ساله از تبعه افغانستان بنام مصطفی امیری دیروز در رودخانه امرج کلا شهرستان عباس آباد غرق شد و بعد از ۴ ساعت با جستجوی عوامل امدادی جسد وی تحویل مراجع شد.
 
رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران افزود: ناجیان غریق به دلیل مواج و طوفانی بودن دریا از ورود مسافران و گردشگران برای شنا در طرح سالم سازی دریا و خارج طرح جلوگیری خواهند کرد و شهروندان خواست به توصیه ایمنی ناجیان توجه کنند.
 
کریمیان با بیان اینکه در طرح سالم سازی دریا امسال ۳۷۵ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است، گفت: ۹۵۰ ناجی غریق، قایقرانان و جت رانان برای کاهش غریق و افزایش سرعت امدادرسانی در طرح سالم سازی دریا امسال بکارگیری شده است.
انتهای پیام/آ
 


مرگ ۹ نفر در آب‌های ساحلی مازندران

برچسب ها: حادثه ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.