به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس رسانه ملی در نشست مشترک جمعی از مدیران صداوسیما با اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی با اعلام آمادگی رسانه ملی برای حمایت همه جانبه از رونق تولید، گفت: دست تمام دلسوزان حوزه اقتصاد را به گرمی میفشاریم و برای موفقیت آنها تلاش میکنیم.
دکتر علی عسکری در این نشست با یادآوری شکاف عمیق بین ایران و کشورهای پیشرفته در اواخر دوره پهلوی به پیشرفتهای چشمگیر در ۴۰ سال اخیر با وجود مشکلات گوناگون مانند جنگ، تحریم و خصومتهای مختلف اشاره کرد و گفت: با وجود همه این پیشرفت ها، ما همچنان در مدل اقتصادی و نحوه مدیریت آن، دچار سردرگمی هستیم. انگار قطار اقتصادمان، لوکوموتیو ندارد و تکلیف مدیریت اقتصادی مشخص نیست.
رئیس رسانه ملی با تأکید بر اینکه حق با تولید کننده است چرا که خود تولیدکننده هم در واقع مصرف کننده خدمات دولتی محسوب میشود، گفت: باید طوری حرکت کنیم که موانع پیش روی تولید کنندگان برداشته شود و کسانی که به دنبال ایجاد این موانع از طریق کاغذبازی، رشوه و ... هستند، باید در مقابل قانون پاسخگو باشند.
رئیس رسانه ملی با تاکید بر اینکه نگاه رسانه باید توسعه محور و پیشرفت مدار باشد، اظهار کرد: برنامههای مختلف نیز با همین هدف به منظور تشویق مخاطبان برای تولید، حرکت و جهاد ساخته میشود.
وی از اصلاح نگاه به سرمایه داری در سریال سازی خبر داد و گفت: ما باید گونه سرمایه داری مطلوب اسلام را تکریم کنیم و با نگاههای وارداتی سوسیالیستی در پی تخریب سرمایه داری مشروع و قانونی نباشیم.
دکتر علی عسکری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر اقتصاد در سالهای اخیر به راه اندازی شبکه «ایران کالا» در سال ۹۶ برای حمایت از کالای ایرانی که شعار سال بود، اشاره کرد و گفت: ما هم اکنون نیاز داریم تا به مسائل راهبردی و کلان حوزه اقتصاد هم بپردازیم.
رئیس سازمان صداوسیما گفت: علاوه بر بانک ها، شرکتهای مشاور و فناوری اجتماعی هم باید شرکتهای کوچک، صاحبان مشاغل محدود و خانگی را زیر پوشش قرار دهند و حالت «مرشد» داشته باشند.
رئیس رسانه ملی اعلام آمادگی کرد: رسانه ملی برای تقویت شرکتها و بانک ها، از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کند.
دکتر علی عسکری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایران، بهشت فرصت هاست با انتقاد از فرصت سوزیهای اقتصادی در کشور گفت: باید با استفاده از فرصت برگزاری چنین جلساتی با همفکری و هم افزایی، برای حل مشکلات کشور گام برداریم تا کشورمان روز به روز در عرصههای مختلف جهانی، قدرتمند شود.
در ابتدای این نشست که سه ساعت طول کشید، مرتضی میرباقری معاون سیما که رئیس ستاد رسانهای رونق تولید صداوسیماست، در گزارشی کوتاه به بیان اقدامات انجام شده توسط این ستاد پرداخت.
سید امیر سیاح دبیر این ستاد هم با پخش چندین کلیپ به تشریح ساختار و اهداف ستاد رسانهای رونق تولید صداوسیما پرداخت و از تشویق کارآفرینان، بیان موانع و تمهیدات برای رفع آنها در قالب تولید محتوا، ساخت کلیپ و ... خبر داد.
سپس ده نفر از نمایندگان کمیسیون ویژه رونق تولید مجلس شورای اسلامیکه در این نشست حاضر بودند، به بیان دیدگاههای خود پرداختند. عبدالرضا مصری نائب رئیس مجلس و عضو کمیسیون ویژه رونق تولید، صداوسیما را هم تولید کننده و هم مروج تولید دانست و خواهان ترویج فرهنگ کار به جای فرهنگ شغل شد.
حمیدرضا فولادگر رئیس این کمیسیون هم، با تشکر از برنامههای مختلف صداوسیما ضمن معرفی کمیسیون و اقدامات انجام شده از آمادگی تمام اعضای کمیسیون برای حضور در برنامههای گوناگون رسانه ملی جهت تشریح این اقدامات خبر داد.
محمد حسین فرهنگی، دیگر عضو این کمیسیون هم خواهان استفاده از ظرفیت محبوبیت و تاثیرگذاری بازیگران برای ترویج فرهنگ تولید شد.
محمدرضا پورابراهیمی با بیان مشکلات تولید کنندگان اعلام آمادگی کرد تا اقدامات مجلس برای رفع این مشکلات را در رسانه ملی منعکس کند.
عباس پاپی زاده هم رسانه ملی را عامل تحرک تولید معرفی کرد و گفت، اما همه این بار نباید بر دوش رسانه ملی باشد و باید از دولت هم مطالبه گری کرد. وی از حمایت مجلس از انعقاد تفاهم نامه میان صداوسیما و وزارتخانههای اقتصادی خبر داد.
مهرداد بائوج لاهوتی، دیگر عضو کمیسیون هم خواهان توجه ویژه به فرصت سوزیها شد. رحیم زارع سخنگوی کمیسیون هم به بعد نظارتی رسانه ملی اشاره کرد و از فرصت سازی رسانه ملی برای رفع موانعی مانند تحریم تقدیر کرد.
هادی قوامی، نائب رئیس دوم کمیسیون هم ضمن تشکر از انعکاس مسائل اقتصادی، خواهان افزایش این انعکاسها شد. محمود شکری دیگر عضو کمیسیون ویژه رونق تولید بود که در سخنانی خواهان تنویر افکار عمومی در مورد فعالیت و تخصص نمایندگان شد تا مردم از تخصصی بودن این حوزه، آگاه شوند. حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی هم خواهان موضع گیریهای روشن رسانه ملی در برابر انتخابهای اقتصادی شد.
انتهای پیام/
چطور حل مشکلات به عقل ادم عامی میرسد و به عقل دست اندرکاران نمیرسد